اعلام آخرین مصوبات بیست‌وهشتمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن
کد خبر: 4056051
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

اعلام آخرین مصوبات بیست‌وهشتمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن

بیست و هشتمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با بررسی سه دستور از چهار دستور اصلی آن برگزار و طی آن به اتحادیه موسسات مردمی قرآن و عترت ماموریت داده شد، سرانه هزینه آموزش حفظ قرآن کریم در موسسات برای هر نفر استخراج شود.

محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا، بیست و هشتمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم صبح امروز 20 اردیبهشت‌ماه با حضور برخی اعضای این ستاد و به منظور چهار دستور در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در مورد مصوبات این جلسه به خبرنگار ایکنا گفت: اولین دستور این جلسه ارائه گزارش برنامه‌ها و فعالیت‌های حفظ قرآن کریم اتحادیه‌ موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بود که شاهد گزارش خوبی در مورد فعالیت‌های این اتحادیه بودیم.

وی افزود: از این دستور دو مصوبه استخراج شد که یکی از این مصوبات رصد دقیق‌تر آمار دستاوردهای موسسات و خانه‌های قرآن در زمینه حفظ قرآن کریم بود. همچنین استخراج و تعیین میزان هزینه سرانه آموزش حفظ قرآن کریم در موسسات، مصوبه دیگر این جلسه از دستور نخست بود که این مورد برای مباحث بودجه‌ای مورد نیاز خواهد بود.

بحرالعلوم اظهار کرد: دومین دستور این جلسه بحث کمیته‌های ذیل ستاد راهبری بود که بعد از اعلام نظر اکثریت اعضا و با رأی قاطع اعضا مقرر شد دبیرخانه به ازای نیازهای مختلفی که در حوزه برنامه‌ریزی، ‌علمی، تبلیغاتی، پایش و نظارت دارد، افرادی را برای احصاء نظرات کارشناسی دعوت کند.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اظهار کرد: سومین دستور این جلسه بحث بودجه حفظ قرآن کریم بود. بودجه‌ای که از سال 1400 باقیمانده بود به اضافه بودجه 1401  که در دست بررسی است. گزارشی در همین رابطه ارائه شد و نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای تکمیلی اعضا نیز احصا و مقرر شد در کارگروه منتخبی که قبلاً تشکیل شده است مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد تا نتایج آن با دقت بیشتری به دست بیاید.

وی با اشاره به اینکه در مورد آزمون‌های عمومی حفظ قرآن کریم نیز مباحثی مطرح شد، گفت: سامانه آزمون حفظ عمومی قرآن کریم راه‌اندازی شده است. الان متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه عضویت خود را ثبت کنند. با توجه به اینکه در آیین‌نامه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است که دارالقرآن‌های آموزش و پرورش هم می‌توانند آزمون عمومی قرآن را برای دانش‌آموزان برگزار کنند، دستگاه‌های دولتی نیز می‌توانند این آزمون را برای کارکنان خود برگزار کنند، لذا در حال حاضر اطلاعات دارالقرآن‌های آموزش و پرورش نیز ثبت می‌شود و بعد از این مرحله برگزاری آزمون‌ها را شاهد خواهیم بود.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در این جلسه سه خبر جدید نیز اعلام شد،‌ بیان کرد: اولین ورود حفظ قرآن کریم به کتاب‌های درسی قرآن پایه‌های مختلف است که سازمان تألیف و برنامه‌ریزی کتب درسی این کار را انجام داده است. دومین خبر حرکت خوب دوستان ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هست که دبیرخانه متمرکزی برای حفظ قرآن تشکیل داده‌اند تا به آموزش حفظ قرآن اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بپردازند. برای پشتیبانی از این حرکت در زمینه بودجه‌ نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

بحرالعلوم اظهار کرد: سومین خبر هم در مورد آزمون‌های تخصصی و عمومی حفظ قرآن کریم بود. امسال برای اولین بار آزمون‌های تخصصی بالای 10 هزار نفر ثبت‌نام‌کننده داشته است که آزمون آن نیز روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha