قرآن‌نویسی با خودکار؛ صدقه جاریه جوان مصری + عکس
کد خبر: 4055703
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

قرآن‌نویسی با خودکار؛ صدقه جاریه جوان مصری + عکس

«رشاد الجامعی»، جوان مصری در اقدامی که آن را صدقه جاریه می‌خواند، کل قرآن کریم را با خودکار آبی و قرمز کتابت کرده است.

دست‌نویسی قرآن؛ صدقه جاریه در مصر + عکسبه گزارش ایکنا، وی به الوطن نیوز گفت: این کار اول با تقلید از برخی افرادی که قرآن را خوش‌نویسی کرده‌اند، آغاز شد؛ اما پس از مدتی می‌خواستم صدقه جاریه‌ای در طول زندگی و پس از مرگم از خود برجای بگذارم و آن را انجام دادم.

وی خط عربی را آموزش ندیده؛ اما با دقت شروع به نگارش آیات قرآن کرده؛ به نحوی که هر کس قرآن دست‌نویسی شده را می‌بیند تعجب می‌کند که چگونه او توانسته است 26 ماه در این کار مداومت ورزد.

رشاد الجامعی هر هفته چند صفحه از قرآن را نگاشته است و در پایان توانسته کل قرآن را در دو جلد کتابت کند که هر جلد شامل 15 جزء است.

او که در حال حاضر در حال بازنویسی جزء اول قرآن است، در این باره گفت: در اوایل کار، خطم خوب نبود و به مرور زمان خیلی بهتر شد، به همین دلیل جزء یک را بازنویسی می‌کنم.

این جوان مصری همچنین سوره کهف و مریم را به صورت جدا در یک جلد کتابت کرده است، وی در این باره اظهار کرد: چون در زمان دانشگاه می‌دیدم که برخی افراد این دو سوره را می‌خوانند، این کار را انجام دادم تا آنان راحت بتوانند این دو سوره را یافته و قرائت کنند.

صدقه جاریه به صدقه‌ای گفته می‌شود که آثار آن پیوسته و مستمر است و در زمان شخصی که به انجام آن اقدام می‌کند و پس از مرگش در جامعه دیده می‌شود و مردم از آن سود می‌برند.

انتهای پیام
captcha