ضعف‌های اجرایی به گسترش عدالت آسیب وارد کرده است + صوت
کد خبر: 4055633
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
حجت‌الاسلام محمودی در گفت‌وگو با ایکنا:

ضعف‌های اجرایی به گسترش عدالت آسیب وارد کرده است + صوت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ضعف‌های موجود در حوزه اجرا به گسترش عدالت آسیب وارد کرده و ضروری است همه دست به دست هم دهند تا مشکلاتی که مانع پیشرفت عدالت می‌شود را رفع کنند.

حجت الاسلام محمودی

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره نحوه مواجهه با موج‌سواری دشمن در قضیه گرانی‌ها اظهار کرد: کار دشمن، دشمنی است و در ادوار مختلف انقلاب اسلامی هم با مشکلات متعددی برخورد داشته‌ایم که تحریم‌ها و تورم ازجمله آنهاست، اما آنچه که امروز با آن مواجه‌ایم و اتفاق می‌افتد ریشه در جنگ روانی دارد.

وی افزود: دشمن با استفاده از جنگ روانی درصدد سوءاستفاده از فرصت‌ها برای ایجاد و یأس و ناامیدی در میان مردم است، البته باید پذیرفت در تدبیر امور می‌توان بهتر عمل کرد و مدیران کشوری باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند که چگونه با مسائل مختلف مواجه شوند و چگونه افکار عمومی را توجیه کنند و یا اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: در هر مقطعی که دولت اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام داده، موفق شده با بسیاری از توطئه‌ها مقابله و آنها را خنثی کند. در حوزه اقتصاد هم روال به این صورت است که دولت باید اطلاع‌رسانی کند و افکار عمومی را اقناع سازد.

محمودی با بیان اینکه دشمن جدای از ناامیدی مردم به دنبال ایجاد اختلاف میان قوای کشور است، گفت: با ایجاد درگیری و بدبینی میان دستگاه‌های اجرایی، تمام برنامه‌ها و اهداف خدمت‌رسانی به حاشیه رانده خواهند شد و مسئولان درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند. بارها و بارها ردپای اختلافات و آثار زیان‌بارش را مشاهده کرده‌ایم، لذا تنها راه‌حل موجود این است که مسئولان درباره مشکلات کنونی با مردم سخن بگویند و اطلاع‌رسانی مناسب داشته باشند.

به گفته وی، مردم با بصیرت ایران اسلامی باید واقعیت‌ها را بدانند و تحلیل اوضاع داشته باشند تا بتوانند با هوشیاری بحران‌ها و مشکلات مختلف را پشت سر بگذارند.

محمودی معتقد است که آینده روشن پیش روی ملت ایران قرار دارد و مشکلات کنونی هم گذراست و با هوشیاری لازم می‌توان مسائل مختلف را حل کرد.

وی درباره مقوله عدالت این‌چنین گفت: عدالت جزئی از اصول اصلی و پایه‌ای انقلاب اسلامی است. شاید در حوزه عمل برخی از دولت‌ها و برخی از کارگزاران طور دیگر عمل کرده‌اند یا در راستای اهداف ترسیم‌شده به درستی عمل نکرده باشند، ولی اینکه سیاست کلان و اصول و مبانی نظام براساس عدالت است، جای شبهه وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان ورامین عنوان کرد: ضعف‌های موجود در حوزه اجرا به گسترش عدالت آسیب وارد کرده و ضروری است همه دست به دست هم دهند تا مشکلاتی که مانع پیشرفت عدالت می‌شود را رفع کنند.

محمودی در پایان گفت: مبانی عدالت‌خواهانه امام(ره) و رهبری همچنان مطالبه ملت، نظام و انقلاب بوده، هست و خواهد بود.

انتهای پیام
captcha