افزایش همکاری‌ اندونزی و ژاپن در صدور گواهی حلال
کد خبر: 4055379
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

افزایش همکاری‌ اندونزی و ژاپن در صدور گواهی حلال

مرکز صدور گواهی حلال اندونزی همکاری‌های خود را در حوزه محصولات حلال با انجمن بازرگانی ژاپن(JITA) افزایش داده است.

به گزارش ایکنا  به نقل از Salam Gateway، به گفته موتی آرینتاواتی، مدیر اجرایی LPPOM MUI که کار صدور مجوز‌های مرتبط با محصولات حلال را در اندونزی برعهده دارد، این گسترش همکاری در ادامه قراردادهای بین‌المللی قبلی این سازمان با چندین نهاد از جمله شانگهای چین (دفتر نمایندگی) در سال 2009، شرکت حلال کره (IHK) در سال 2015 و Sincung Halal برای تایوان در سال 2017 است.

آرینتاواتی گفت: انتظار می‌رود این همکاری شرکت‌های ژاپنی بیشتری را تشویق کند تا به دنبال گواهی حلال باشند و روابط اقتصادی عمیق‌تر را بین ژاپن و اندونزی تقویت کند. قبل از JITA، با یکی از مؤسسات تحقیقاتی ژاپن که به شرکت‌های ژاپنی که می‌خواهند وارد بازار اندونزی می‌شوند کمک یا راهنمایی کند، همکاری کردیم. آنها به آماده‌سازی بسیاری از موارد فنی از جمله حلال بودن محصولات کمک می‌کنند.

تنها تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های ژاپنی گواهی حلال خود را ثبت کرده‌اند. یکی از آنها، شرکت غذایی بزرگ ژاپنی Kewpie است که از سال 2015 سس مایونز و سس سالاد حلال را در اندونزی می‌فروشد.

در سال 2014 اندونزی قانونی را معرفی کرد که براساس آن طیف وسیعی از محصولات از جمله مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و لباس‌هایی که به اندونزی وارد یا صادر می‌شوند یا در این کشور توزیع یا فروخته می‌شوند، نیاز به گواهی حلال دارد. شرکت‌های ژاپنی که کارخانه‌ها و سایر تأسیسات تولیدی در اندونزی را اداره می‌کنند، می‌توانند گواهی حلال را از صادرکننده گواهی حلال جدید به نام BPJPH دریافت کنند.

با این حال، محصولات ساخت ژاپن باید توسط ممیزان حلال در کشور تأیید شود. پیش از این، تولیدکنندگان مجبور بودند هزینه‌های سفر و سایر هزینه‌ها را برای پردازش درخواست‌های صدور گواهی حلال در اندونزی پرداخت کنند. اکنون، وجود حسابرسان LPPOM MUI در دفتر مرکزی JITA، زمان و هزینه‌ای را که مشاغل ژاپنی باید برای دریافت گواهی حلال سرمایه‌گذاری کنند، کاهش می‌دهد.

آرینتاواتی تأیید کرد که LPPOM MUI به گسترش همکاری خود با نهادهای بین‌المللی از جمله نهادهای اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha