آمادگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری برای حمایت از ایده‌های قرآنی + صوت
کد خبر: 4055223
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
فاطمیان‌پور خبر داد:

آمادگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری برای حمایت از ایده‌های قرآنی + صوت

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهر داری تهران با اشاره به اجرای انواع و اقسام برنامه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی بیان کرد: این سازمان، آمادگی حمایت از هر کانون مردمی و بخش دولتی دارای ایده قرآنی مناسب، جهت ارتقای برنامه‌های فرهنگی شهر تهران یا افزایش فضای بصری شهر تهران را دارد.

سید‌علیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهر داری تهرانسید‌علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهتمام به بکارگیری المان‌های قرآنی در شهر اظهار کرد: قرآنی شدن شهر تهران احتیاج به هم‌افزایی تمامی ارگان‌های فرهنگی شهر تهران دارد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند، افزود: این امر نیاز دارد تا تمام ارگان‌ها به اضافه تمام محافل مردمی حقیقتاً کمک‌کننده باشند و پای کار بیایند تا این اتفاق رخ دهد. این سازمان فرهنگسرای تخصصی با عنوان «قرآن» در شهر تهران دارد، هر چند در کنار آن خانه‌های قرآن نیز در سطح شهر کارهای متنوع قرآن انجام می‌دهند اما این بضاعت برای این اتفاق، کافی نیست.

فاطمیان پور اضافه کرد: لیکن براساس بضاعت موجود تلاش داریم تا جهت تقویت محافل قرآنی شهر تهران، برنامه‌های متنوع قرآنی در حوزه آموزش قرآن داشته باشیم. یکی از این برنامه‌ها همایش «عمری با قرآن» ویژه تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران است. از دیگر برنامه‌ها، جشنواره سراج ویژه محافل قرآنی شهر تهران است. این محافل شامل محافلی است که در مساجد، حسینیه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و منازل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فراخوان ثبت‌نام در این جشنواره از ماه مبارک رمضان آغاز شده و یک ماه دیگر ادامه دارد، افزود: در نظر داریم با برپایی جشنواره سراج، هم‌افزایی بین محافل قرآنی شهر تهران به وجود بیاید.

وی با اشاره به اجرای انواع و اقسام برنامه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی و در گروه‌های مردمی بیان کرد: سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران آمادگی حمایت از هر کانون مردمی و بخش دولتی دارای ایده قرآنی مناسب جهت ارتقای برنامه‌های فرهنگی شهر تهران یا افزایش فضای بصری شهر تهران را دارد تا از این طریق به سمت قرآنی شدن شهر حرکت کنیم.

کد

فاطمیان‌‌پور درباره وضعیت رایگان شدن کلاس‌های آموزش قرآن فرهنگسرا‌ها اضافه کرد: تجربه رایگان شدن کلاس‌های قرآن، نشان داد که تجربه درستی نبود و پاسخ مناسبی دریافت نکردیم. زمانی که برای هر مجلس و محفل آموزشی، شهریه حداقلی پرداخت شود، علقه‌ای بین شرکت‌کننده در کلاس شکل می‌گیرد. بنابر این شهریه حداقلی از قرآن‌آموزان دوره‌های قرآنی فرهنگسراها دریافت می‌شود و این رقم نیز به عنوان حق‌الزحمه به استاد کلاس پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از این طریق سازمان به دنبال منابع مالی نیست، اظهار کرد: بلکه سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری از این طریق به دنبال تسهیل‌گری است. همچنین تجربه نشان داد تعداد عزیزانی که با پرداخت حداقل شهریه در دوره‌های قرآنی شرکت‌ کرده‌اند از زمانی که رایگان بودند بیشتر بوده است، چرا که تعلق خاطراتشان به حضور در کلاس بیشتر شد.  

انتهای پیام
captcha