بهره‌مندی از ظرفیت نخبگانی جلسات قرآن برای انتخاب مدیران امور قرآنی
کد خبر: 4055127
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگانی جلسات قرآن برای انتخاب مدیران امور قرآنی

یک مدرس قرآن کریم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مربیان و جامعه قرآنی عدم حضور مسئولان فرهنگی در جلسات و محافل قرآن کریم است گفت: باید به صورت ویژه‌تر از ظرفیت عظیم و نخبگانی که در جلسات و محافل قرآنی شکل گرفته است در جهت انتخاب مدیران امور قرآنی بهره برد.

حمید رحیمی، قاری و مدرس قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای جلسات و محافل خانگی قرآن کریم گفت: شیوع کرونا طی دو سال گذشته در همه مباحث مخصوصا در عرصه فرهنگی ضرر بسیاری را به کشور وارد کرد و تاثیر زیادی را در برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم داشت؛ با کاهش اثرات این ویروس، به نظر می‌رسد از شش‌ماهه دوم سال گذشته تا امروز جلسات قرآن مجددا احیا شده است و اساتید جلسات خودشان را برقرار کردند؛ لذا امروز شاهد این هستیم که متربیان و قاریان قرآن با راه‌اندازی جلسات قرآن به خانه اصلی خودشان بازگشتند.

وی ادامه داد: امروز احیای جلسات خانگی قرآن در برهه‌ای که در آن قرار داریم آن هم با توجه به توسعه فضای مجازی در میان خانواده‌ها مخصوصا نسل جوان و رخنه فرهنگی که از این طریق کشور‌های ضد اسلامی به جامعه ما با هدف تخریب عقاید و تغییر فرهنگ اسلامی صورت گرفته است، بیش از پیش اهمیت دارد. مسلما توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در این امر تأثیر مستقیمی دارد.

این مدرس قرآن با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن و جلسات استماع تلاوت قرآن تاکید داشته‌اند، گفت: عمل به این موضوعات باعث خواهد شد که جوانان ما با فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی نه تنها آشتی مجددی کنند، بلکه با سبک زندگی و مبانی قرآنی عجین شوند.

رحیمی با تاکید بر اینکه جوانان امروز آینده‌سازان کشور هستند و هر مقدار آنان را با مباحث قرآنی عجین کنیم، مدیران و جامعه‌سازان آینده کشور، مدیریتی قرآنی و برگرفته از مبانی اهل بیتی خواهند داشت گفت: امیدواریم جلسات و محافل خانگی قرآن کریم در سال ۱۴۰۱ خیلی جدی‌تر و پرقدرت‌تر دنبال شود.

وی با اشاره به انتظاری که در تحقق این مسیر باید از مسئولان داشت، گفت: از مسئولان فرهنگی مخصوصاً کسانی که حقوق‌بگیر این عرصه هستند و مدیریتشان حول برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته، این است که تمام‌قد پای میدان بیایند؛ تنها با پشت‌میز نشستن نمی‌توان مدیریت کرد و به قولی باید آستین همت را بالا داد و بند پوتین‌ها را محکم کرد و با یک یا علی وارد این میدان شد.

این قاری قرآن تصریح کرد: امروز دشمنان ما وارد میدانی شده‌اند که نمی‌توان از پشت میز مقابل آن‌ها ایستاد و جنگید. تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در عرصه فعالیت‌های قرآنی و پیروزی در این میدان نیازمند این است که پای کار باشیم. مسئولان فرهنگی ما بیش از گذشته باید این دغدغه را داشته باشند و با قدرت و همت بیشتری در این عرصه فعالیت کنند.

رحیمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مربیان و جامعه قرآنی عدم حضور مسئولان فرهنگی در جلسات و محافل قرآن کریم است، افزود: متاسفانه اهتمام مسئولان به این عرصه ضعیف است و نمونه آن هم عدم حضور مسئولان فرهنگی در اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم بود که شاید به اندازه انگشتان دو دست هم حضور مسئولان فرهنگی را در این مسابقات شاهد نبودیم و این درحالی است که این مسابقات نگین فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کشور عزیزمان ایران است.

وی با اشاره به اینکه هر مقدار کار فرهنگی قرآنی در کشور انجام شود باز هم کم است، گفت: خواهشی که از مسئولان کلان کشور در انتخاب مدیران فرهنگی و قرآنی داریم، این است که حتما فردی را انتخاب کنند که وی پشت رحل قرآن بزرگ شده باشد و فرهنگ قرآن را طی این مسیر از محضر اساتید تلمذ کرده باشد.

این مدرس قرآن با اشاره به اینکه امروز جوانان تحصیل‌کرده و خوش‌ذوق مدیر و مدبری در کشور داریم که همگی در جلسات قرآنی کشور حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند خیلی بهتر از مسئولان فرهنگی که در حال حاضر سکان‌دار فعالیت‌های فرهنگی کشور هستند بیایند و گوشه‌ای از مسئولیت‌های فرهنگی را بگیرند و خوش بدرخشند، گفت: می‌توان به این جوانان به صورت ویژه‌تر توجه کرد و از این ظرفیت عظیم و نخبگانی که در جلسات و محافل قرآنی شکل گرفته است در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به بهترین شکل بهره برد. 

انتهای پیام
captcha