امدادرسانی به بیش ۲ هزار نفر در سیل اخیر
کد خبر: 4054827
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

امدادرسانی به بیش ۲ هزار نفر در سیل اخیر

رئیس سازمان امدادونجات از امدادرسانی به متاثرین سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور و اسکان اضطراری ۳۰۰ نفر از ششم اردیبهشت تا صبح امروز پانزدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

ارسالی/ امدادرسانی به بیش ۲ هزار نفر در سیل اخیر

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به گفته مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد‌ونجات این جمعیت به دو هزار و 432 نفر در ۷۲ شهرستان، ۱۲ شهر، ۶۹ روستا و ۲۵ منطقه عشایرنشین که زندگی روزمره آن‌ها متاثر از سیلاب و آبگرفتگی بود، امدادرسانی شده است.

ولی‌پور افزود: از این تعداد ۳۰۰ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند، ۱۰۲ نفر به نقاط امن منتقل شدند و با کمک ۲۰۸ تیم عملیاتی هلال‌احمر تخلیه آب از ۲۲۰ منزل مسکونی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۹ دستگاه چادر، ۹۳۷ کیلوگرم نایلون، ۹۳۷تخته پتو، ۲۳۴ تخته موکت، ۱۲۵ بسته غذایی، ۴۱۱ قوطی کنسرو، ۳۱۲ گرم برنج و ۳۱۰ قرص نان در بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

ولی‌پور گفت: سیل و آبگرفتگی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان و یزد را درگیر کرده بود.

انتهای پیام
captcha