رضایت خدا؛ در گرو اطاعت از والدین
کد خبر: 4054519
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/36

رضایت خدا؛ در گرو اطاعت از والدین

در بخشی از وصیت‌نامه شهید غلامرضا نظری آمده؛ «آگاه باشید که به دست آوردن رضایت والدین، به دست آوردن رضایت الله است، پس چه بهتر که مطیع اوامر والدین خود باشید تا خدا از شما راضی باشد».

شهید غلامرضا نظریبه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان می‌بخشیدند.

یاد می‌کنیم از شهید غلامرضا نظری ...

وی در سال 1346، در محله مجیدیه تهران متولد شد. او آموزش‌های دینی و مذهبی را از سال‌های قبل از انقلاب با حضور فعال در مسجد سید سجاد(ع) محله آغاز کرد تا جایی که پیش از رفتن به مدرسه، می‌توانست قرآن بخواند.

شرکت در جلسات قرآن صبح‌های جمعه، تقریباً از برنامه‌های هر هفته شهید نظری بود. به اندازه‌ای در عرصه قرآنی پیشرفت کرده بود که وی را مربی گروهی از خردسالان کردند تا به آنها قرآن و احکام آموزش دهد.

شهید نظری تحصیلاتش را تا دیپلم تجربی ادامه داد. با وجود کم سن بودنش اما با شور و هیجان خاصی در مبارزات انقلابی شرکت می‌کرد. غلامرضا با شهید محمد نوری دوست بود و پس از شهادت وی، مدتی را به عنوان فرمانده پایگاه بسیج مسجد سید سجاد(ع) (پایگاه شهید نوری فعلی) فعالیت می‌کرد.

وی در سال 1365، پس از چندین بار اعزام به جبهه سرانجام در 3 بهمن ماه 1365، حین عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت رسید و پیکرش در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، ردیف 4، شماره 2 به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید غلامرضا نظری

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (آل عمران 169)

پدر و مادر عزیزم تا وقتی که در این جهان فانی هستید، خدا را فراموش نکنید و بدانید که همیشه و در همه حال مراقب اعمال ماست. پس چه بهتر که در اعمالتان رضایت خدا را در نظر بگیرید تا ان شاء الله در کارهایتان موفق و مؤید باشید.

و اما پیامم به برادران و خواهرم! بدانید و آگاه باشید که به دست آوردن رضایت والدین، به دست آوردن رضایت الله است، پس چه بهتر که مطیع اوامر والدین خود باشید تا خدا از شما راضی باشد و اما درس‌هایتان را بهتر و بیشتر بخوانید تا بتوانید در آینده، به جامعه اسلامی خود خدمت کنید و سربار جامعه نشوید.

واما پیامم به امت حزب الله! برادران و خواهران دینی، که انقلاب را با سربلندی به پیروزی رساندید، همانطور هم با همکاری وحمایت خود؛ از جنگ، جنگ را به پیروزی نهایی برسانید، اگر نمی‌توانید به جبهه بیاید در پشت جبهه خدمت خود را...

از جان و دل گوش فرا دهید و عمل کنید.

دنیا چشم و گوش‌اش به دهان امام دوخته شده، بر حرف‌های ایشان تفسیر و تعبیر می‌نویسد. چرا ما نباید گفته‌های ایشان را آویزه گوش خود کنیم؟ در آن جهان جواب خدا را چه بدهیم؟ ما هر چه پیروزی داریم از اطاعت به امر امام داریم و هر چه شکست داریم از عمل نکردن به حرف‌های ایشان است.

پس ان شاء الله پیرو این رهبر باشیم تا همیشه پیروزی از آن ما باشد.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه دار.

غلامرضا نظری 22/9/1365»

انتهای پیام
captcha