ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر آغاز می‌شود
کد خبر: 4054240
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
همزمان با عید سعید فطر؛

ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر آغاز می‌شود

ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و شهرهای مرزی از 12 اردیبهشت ماه همزمان با عیدسعید فطر در 9 استان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و شهرهای مرزی از 12 اردیبهشت ماه همزمان با عیدسعید فطر در 9 استان جدید دیگر آغاز خواهد شد.

این طرح دارای اهداف مهمی در دو بخش توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری و کشف استعدادهای هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و شهرهای مرزی است. آغاز این طرح با شعار عدالت فرهنگی و به معنای ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی، با 11 استان در بهمن ماه 1400 و مصادف با ایام‌الله دهه فجر افتتاح شد که با استقبال بی‌نظیری از سوی علاقه‌مندان مواجه شد و با درخواست سایر استان‌ها دومین مرحله این طرح با افزایش 9 استان جدید به 20 استان توسعه یافته است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل استان‌های و سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط با تمام ظرفیت خود در به ثمر رسیدن این طرح همکاری می‌کنند که در اولین مرحله، این طرح در 11 استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان در 71 دوره با 50 مهارت هنری اجرا شد و در دومین مرحله 9 استان کرمان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، همدان و چهارمهال بختیاری به این طرح پیوستند.

همچینین تمامیعلاقه‌مندان در استان‌های مذکور و شهرهای مشخص شده می‌توانند با مراجعه به سامانه https://amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت نام در 30 مهارت اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha