ایفای نقش شهید مطهری برایم افتخار است + صوت
کد خبر: 4054157
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
رسول توکلی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

ایفای نقش شهید مطهری برایم افتخار است + صوت

بازیگر نقش شهید مطهری در دو سریال گفت: ایفای این نقش برایم افتخار است و نقشی که بازی کردم بر زندگی واقعی‌ام تاثیر خوبی گذاشت.

رسول توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا پیرامون ایفای نقش شهید مطهری در سریال «معمای شاه» بیان کرد: برایم افتخار است توانستم در سریال «معمای شاه» نقش شهید مطهری را بازی کنم. کارگردانی این مجموعه را محمدرضا ورزی بر عهده داشت که نسبت به تاریخ معاصر تسلط کافی دارد و توانست با دقت نظر بالا، تصویرسازی درستی از این شهید داشته باشد. این داشته کارگردان همچنین به بازیگران از جمله من کمک کرد تا ما در ایفای نقشی که بر عهده داریم موفق‌تر باشیم.

وی افزود: آنگونه که از نظرات مردم مشخص است تصویرسازی شخصیت‌ها در این سریال به بهترین نحو انجام شده بود چون افرادی که برای شخصیت‌های مختلف انتخاب می‌شدند بعد از گریم بسیار شبیه شخصیت‌های اصلی شده بودند. این اتفاق پیرامون نقش من نیز به خوبی رخ داد زیرا مردم بیان می‌کردند که بسیار به شهید مطهری شبیه شده بودم.

این بازیگر تاکید کرد: ای کاش ساخت مجموعه «معمای شاه» ادامه پیدا می‌کرد چون بعد از پیروزی انقلاب باید ما شاهد اتفاقاتی که بعد از آن رخ می‌دهد نیز باشیم.

توکلی متذکر شد: من یک بار دیگر هم در سریال «سکوت و آوا» نقش جوانی‌هایی شهید مطهری را بازی کرده بودم برای همین تا حدودی نسبت به علایق و سلیقه ایشان آشنایی داشتم اما در «معمای شاه» اطلاعات پیرامون وی بسیار بیشتر شد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا نقش‌آفرینی شهید مطهری در زندگی واقعی تاثیری رویش گذاشته است، بیان کرد: من بازیگر هستم و به واسطه همین امر هم نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنم اما شخصیتی چون شهید مطهری کاملا متفاوت است و تاثیرات خود را خواهد گذاشت. من نیز از این قاعده مستثنی نبودم و نقشی که بازی کردم بر زندگی واقعی‌ام تاثیر خوبی گذاشت.

وی در انتها تاکید کرد: جوانان می‌توانند از شهیدانی چون شهید مطهری به خوبی الگو بگیرند. وی به خودباوری رسیده بود که اگر جوانان از آن بهره‌مند باشند کشور از بسیاری مشکلات رها خواهد شد. بهترین مثال در  این رابطه حضور وی در حسینیه ارشاد است. وی وقتی برای نخستین بار می‌خواست این کار را انجام دهد از او ایراد گرفتند که این کار را نکند چون با استقبال مواجه نخواهد شد ولی او نترسید و گفت اگر حرف من حق باشد پذیرفته خواهد شد. در ضمن وی هیچگاه آدم‌ها را به خودی یا غیرخودی دسته‌بندی نکرد و حرف‌هایش برای همه مردم بود.

انتهای پیام
captcha