بازدید مدیر دارالقرآن آستان حسینی از ایکنا
کد خبر: 4054097
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

بازدید مدیر دارالقرآن آستان حسینی از ایکنا

شیخ خیرالدین علی الهادی، مدیر دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی، از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

بازدید مدیر دارالقرآن آستان حسینی از ایکنا

به گزارش ایکنا، این بازدید امروز، 11 اردیبهشت‌ماه انجام شد و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، میزبان شیخ خیرالدین علی الهادی بود.

مدیر دارالقرآن آستان حسینی با حضور در خبرگزاری ایکنا با فعالیت سرویس‌های مختلف خبری این رسانه و نیز تحریریه بین‌الملل، زبان‌های مختلف این خبرگزاری و نحوه فعالیت مترجمان 20 زبان ایکنا آشنا شد.


گزارش تصویری مربوط به بازدید را در سرویس عکس خبرگزاری ایکنا مشاهده کنید.


در ادامه شیخ خیرالدین علی الهادی از استودیو تولیدات چندرسانه‌ای مبین بازدید کرد و با دبیر سرویس عربی ایکنا پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن آستان مقدس حسینی به گفت‌وگو نشست.

بازدید مدیر دارالقرآن آستان حسینی از ایکنا

وی گفت: آستان مقدس حسینی با مراکز متعدد تحت اشراف خود همچون مرکز طبع و نشر، دارالقرآن واحد برادران و و خواهران، موزه نسخ خطی و مرکز بین‌المللی تبلیغ و ترویج خدمات متنوعی را به مخاطبان ارائه می‌دهد و پروژه‌های قرآنی، علمی، جهادی و اجتماعی متنوعی نیز در دست دارد.

شیخ خیرالدین علی الهادی سپس با حضور در دفتر معاونت در جلسه‌ای صمیمی با معاون خبرگزاری ایکنا پیرامون تحکیم فعالیت‌های رسانه‌ای گفت‌وگو و تصریح کرد: توسعه همکاری‌های دوجانبه آستان حسینی با مراکز مختلف قرآنی ایران مایه افتخار است و این آستان آمادگی دارد تا در آینده‌ای نزدیک فعالیت‌های دوجانبه جدی خود را با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مراکز تحت اشراف این مجموعه همچون خبرگزاری، مرکز مشاوره و مرکز آموزش آغاز کند.

بازدید مدیر دارالقرآن آستان حسینی از ایکنا

شیخ الهادی تأکید کرد: فعالیت‌های علمی متنوعی را می‌توان با هدف نشر آموزه‌های اصیل قرآن و معارف اهل بیت(ع) در قالب پروژه با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تعریف کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه جدی مراکز قرآنی مقابله با شبهات در تفاسیر مختلف است، تصریح کرد: رساله دکتری من درباره تفسیر قرآن و بررسی دیدگاه‌های مختلف مفسران معاصر است و در این خصوص به‌طور جدی درباره تفسیر المیزان مطالعه کرده‌ام.

شيخ خیرالدین علی الهادی در پایان گفت: باید با تأمل در آثار قرآنی نوپدید آگاه باشیم که در زمینه تفسیر قرآن به قرآن با مراجعه به منابع حدیثی و مناهج اصیلی که از اهل بیت(ع) بر جای مانده، تفاسیری به‌روز و کارآمد از قرآن ارائه دهیم تا بتوان به شبهاتی که مستشرقان و قرآن‌پژوهان غربی در تألیفات خود ارائه می‌کنند، به موقع پاسخ داد.

این دیدار با تأکید بر تعامل بین دارالقرآن آستان مقدس حسینی و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در بخش تولید محتوای غنی به مخاطبان در اقصی نقاط جهان پایان یافت.

خبرنگار: مریم رجبی

انتهای پیام
captcha