توحید محور اصلی نمایشگاه «رنگ خدا» است
کد خبر: 4054060
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
داوود میری آتشگاه:

توحید محور اصلی نمایشگاه «رنگ خدا» است

یک نقاش گفت: نمایشگاه «رنگ خدا» که از دهم اردیبهشت در فرهنگسرای فردوس دایر است به موضوع توحید نظر دارد.

داوود میری آتشگاه، هنرمند نقاش در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه نمایشگاه «رنگ خدا» در نگارخانه فرهنگسرا فردوس دایر است، گفت: این نمایشگاه از 10 الی 16 اردیبهشت در فرهنگسرای فردوس دائر است. در این نمایشگاه سی اثر از چهار هنرمند به نمایش درآمده است.

وی افزود: علی‌رضا مرادی، پروانه مهرابی، منیره شایسته و من چهار نقاشی هستیم که کارهایمان در این نمایشگاه به نمایش در‌آمده است. ابعاد نمایشگاه متفاوت بوده و به شخصه 11 اثر در این نمایشگاه حاضر دارم. این کارها برای فروش نیز عرضه خواهد شد.

این نقاش درباره پیام و مفهوم نمایشگاه هم چنین توضیح داد: آثار این نمایشگاه همگی پیرامون یک موضوع هستند آن نیز توحید است. این معنا به اشکال مختلف قابل معناست. در نقاشی نیز این موضوع به انحای مختلف مدنظر قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های معمول تصویرگری از زیبایی‌های طبیعت است که می‌تواند برای مخاطب یادآور عظمت و مهربانی خدا باشد.

وی در انتها تصریح کرد: وقتی به زبان هنر زیبایی و نعمت‌های خدا را نشان می‌دهیم به مخاطب این نکته را بیان می‌کنیم آنچه در اختیارش قرار گرفته نعمت‌های خداوند است که باید قدردان آن باشد. این روش از تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آثاری که مستقیم به موضوع توحید نظر دارند برخوردار است چون همیشه مردم از آثاری که به طور مستتر موضوعات دینی را مد نظر قرار می‌دهد را دوست دارند.

انتهای پیام
captcha