رشد 30 درصدی فروش پوشاک اسلامی در اندونزی
کد خبر: 4053757
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

رشد 30 درصدی فروش پوشاک اسلامی در اندونزی

ماه رمضان امسال برای فروشندگان پوشاک اسلامی در اندونزی با 30 درصد رشد همراه بود.

به گزارش ایکنا  به نقل از Salam Gateway،  برای اولین‌بار از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19، دولت اندونزی به مردم اجازه مودیک (Mudik) داده است. مودیک اصطلاحی اندونزیایی است به معنای بازگشت مهاجران یا کارگران مهاجر در طول یا قبل از تعطیلات بزرگ، به‌ویژه عید فطر، به شهر یا روستای خود. این باعث شده که بازار فروش پوشاک در این کشور در ماه رمضان با رشد روبه‌رو شود.

انگیاساری ماواردی(Anggiasari Mawardi)، مالک فروشگاه آنلاین Anggia Handmade گفت که فروش محصولات پوشاک اسلامی ​​در مقایسه با رمضان سال گذشته 30 درصد بیشتر بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات پیش روی عید سعید فطر، حجم معاملات روزانه ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. مردم نه تنها برای خود، بلکه برای اقوام خود نیز عبا و روسری می‌خرند.

میلیون‌ها مسلمان اندونزیایی، به‌ویژه در جاوه، شهر پرجمعیت این کشور، اجازه یافته‌اند برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری، به خانه‌های خود بروند تا برای جشن گرفتن مراسم ملی در کنار خانواده‌ها و اقوام خود باشند. این در حالی است که دولت اندونزی اعلام کرده که همه‌گیری تحت کنترل در آمده است.

فجر سلیمان، یک فروشنده در بازار سنتی تاناه آبنگ (Tanah Abang)، گفت که درآمد وی در ماه رمضان امسال 35 درصد افزایش یافته است.

وی لباس‌های نماز می‌فروشد. اقلام او بین 1.40 تا 55.20 دلار فروخته می‌شود و او به طور متوسط ​​100 قطعه در روز می‌فروشد.  

این فروشنده گفت: رمضان امسال متفاوت است. مردم بیشتری از بازار بازدید می‌کنند و لباس می‌خرند؛ شاید به این دلیل که دولت ممنوعیت مودیک را لغو کرده، محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داده و به مردم اجازه می‌دهد در مساجد نماز بخوانند.

توتی ادیب، مالک و بنیان‌گذار Bilqis هم به Salam Gateway گفت که درآمد او در ماه رمضان امسال در مقایسه با سال قبل به مراتب بهتر بوده است که به معنای رشد حدود 30 درصدی است.

انتهای پیام
captcha