روز جهانی قدس، روز تجدید حیات اسلام است + عکس
کد خبر: 4053524
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

روز جهانی قدس، روز تجدید حیات اسلام است + عکس

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز جهانی قدس را روز تجدید حیات اسلام دانست و اظهار کرد: روز قدس، روز همبستگی ملت ایران و همه کشورهای اسلامی با مردم مظلوم فلسطین است.

روز قدس در بوشهربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور در شهر بوشهر از مسجد توحید آغاز شد و مردم شیعه و اهل‌ سنت در حمایت از فلسطینی‌ها فریاد مرگ بر اسرائیل غاصب، مرگ بر آمریکای ظالم و همچنین مقاومت تا آزادی قدس شریف را سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدرضا میرتاجدالدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در اجتماع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس که در مصلای نمازجمعه شهر بوشهر برگزار شد، روز جهانی قدس را روز تجدید حیات اسلام دانست و اظهار کرد: روز قدس، روز همبستگی ملت ایران و همه کشورهای اسلامی با مردم مظلوم فلسطین است. 

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز قدس را فریاد وحدت‌بخش و عامل وحدت بین مسلمین دانست و بیان کرد: آزادی قدس آرمان مشترک همه مسلمانان جهان است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز جهانی قدس میراث بزرگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است، گفت: پس از دو سال شرایط کرونایی، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه خاصی برگزار شد. حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان از عظمت و اقتدار مسلمانان برای آزادی قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده و سایر مظلومان جهان است. 

آیات قرآن کریم و وعده الهی آزادی قدس 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی آزادی قدس را وعده الهی دانست و بیان کرد: آزادی قدس شریف یک وعده الهی است و رژیم صهیونیستی با تلاش بندگان با اخلاص خداوند متعال از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شوند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل اسرائیل را سلطه در منطقه، پیش برد امپراتوری از نیل تا فرات بیان کرد و افزود: مقابله با وحدت، خیزش و قیام مسلمانان و تسلط بر منابع انرژی و فسیلی از دیگر اهداف تشکیل اسرائیل در منطقه است. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با هدف مقابله با استعمار و استکبارستیزی به وقوع پیوست، گفت: اگر بخواهیم آرمان دفاع از مسلمانان و مستضعفان جهان را تحکیم ببخشیم راهی جز آزادی قدس نیست. 

میرتاج‌الدینی با تأکید بر اینکه یک انقلابی نمی‌تواند از موضوع فلسطینی غافل بماند، تصریح کرد: نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس از اهداف انقلاب اسلامی، راهبرد امام راحل و مقام معظم رهبری است. براساس اعلام مقام معظم رهبری تا ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

نقش اتحاد مسلمانان در نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر نیز در این آئین با گرامیداشت روز جهانی قدس و قدردانی از حضور باشکوه مردم روزه‌دار در راهپیمایی، این حضور را نشانه همبستگی مردم استکبارستیز بوشهری با مبارزان فلسطینی دانست و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی رو به زوال و فروپاشی است. 

وی با تأکید بر نقش اتحاد مسلمانان در نابودی رژیم صهیونیستی، گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف میان جوامع اسلامی از اهداف استکبار و رژیم اشغالگر قدس است که بصیرت‌افزایی و هوشیاری زمینه خنثی شدن اهداف دشمنان را فراهم می‌کند. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در همه نقاط جهان امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان متبلور است، تصریح کرد: همه آزادی‌خواهان و انسان‌های آزاده در همه کشورها، به‌ویژه مسلمانان در همه نقاط جهان با حضور سلحشورانه، جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را محکوم می‌کنند. 

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، نیز در این مراسم با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس راهی جز خروج از  سرزمین‌های اشغالی ندارد، گفت: اکنون آنچنان بر رژیم صهیونیستی فشار است که اسرائیل غاصب تنها برای بقا تلاش می‌کند و اکنون سرزمین‌های اشغالی برای آنان مانند زندان شده و این رژیم غاصب رو به اضمحلال و فروپاشی است. 

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیان کرد: بوشهری‌ها در مبارزه با استعمار و استکبار دارای کارنامه درخشانی هستند چراکه بارها به آمریکا و انگلیس و دیگر متجاوزان در بوشهر ضربه زده‌اند و ابهت آنها شکسته‌اند. 

استاندار بوشهر با بیان اینکه شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان از مصمم بودن مسلمانان برای نابودی رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نابودی رژیم اشغالگر قدس نزدیک است، چراکه با محصور شدن و اضمحلال رژیم صهیونیستی صدای شکسته شدن استخوان‌های آن شنیده می‌شود.

حسین شریفی‌نسب 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha