بزرگترین قرآن مطلای جهان ساخته می‌شود
کد خبر: 4053341
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

بزرگترین قرآن مطلای جهان ساخته می‌شود

یک هنرمند قرآنی گفت که به همراه شصت نفر مشغول کار روی بزرگ‌ترین قرآن مطلای جهان هستم؛ قرآنی که ابعاد آن سه متر در دو متر است.

رائین اکبر خانزاده، هنرمند و کاتب قرآن در حاشیه برگزاری بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور در غرفه ایکنا بیان کرد: در حال ساخت بزرگترین قرآن مطلای قرآنی هستم. ابعاد این قرآن سه در دو متر است؛ جنس این قرآن از مس است که روکشی از طلا روی آن قرار می‌گیرد و قلم زنی جلد آن، کار اساتید اصفهان است.

وی افزود: 60 نفر در حال کار کردن بر روی این قرآن هستند و کار آن تا شهریور امسال به پایان خواهد رسید. طراحی و کتابت کار خودم بوده و سرمایه‌گذاری آن را هم بر عهده دارم و آن را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به فروش خواهم رساند.

این هنرمند در پاسخ به این سؤال که چرا کارهایش را در داخل کشور عرضه نمی‌کند؟ گفت: دوست دارم این کار را انجام دهم اما برخوردی که با من سه سال پیش صورت گرفت مرا از عرضه کارهایم در داخل معذور کرده است. از من ایراد گرفته شد که چرا کتابت قرآن را با طلا انجام می‌دهم؟ منتقدان می‌گفتند این کار نشانه تجمل‌گرایی است! درصورتی‌که تمام کارهایی که من انجام می‌دهم با هزینه خودم هست و عده‌ای زیادی هم مشغول فعالیت روی کارهایم هستند.

انتهای پیام
captcha