استقبال مسلمانان از اردوی رمضانی آنلاین بچه‌های نور
کد خبر: 4053019
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

استقبال مسلمانان از اردوی رمضانی آنلاین بچه‌های نور

امین جی عاصر، بنیانگذار استارتاپ بچه‌های نور گفت: نزدیک به 80 هزار کودک از سراسر جهان از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، رواندا، ازبکستان و سریلانکا در این کمپ رمضانی آنلاین ثبت نام کردند؛ این واقعاً یک تجربه جهانی است.

به گزارش ایکنا به نقل از  Salam Gateway، اپلیکیشن بچه‌های نور (Noor Kids)  به مانند هر سال اردوهای رمضانی را برای کودکان برپا کرده و امسال هم این اردوهای آنلاین با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌اند.

در طول همه‌گیری کووید-19، حضور فیزیکی در کمپ به یک پلتفرم آنلاین تبدیل شد و هر شب یک نمایش 30 دقیقه‌ای متفاوت را به نمایش گذاشت. امسال صاحبان بچه‌های نور از درآمد 179 دلاری برنامه خود صرف نظر کردند تا دسترسی همگانی به کمپ رمضان دیجیتال خود را فراهم کنند.

امین جی عاصر(Amin G. Aaser)، بنیانگذار این استارتاپ گفت: نزدیک به 80 هزار کودک از سراسر جهان از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آفریقای جنوبی و پاکستان، و همچنین رواندا، ازبکستان و سریلانکا (در این کمپ) ثبت نام کردند. این واقعاً یک تجربه جهانی است.

بچه های نور در طول یک دهه گذشته 140 داستان برای کودکان تولید کرده است. در طول ماه رمضان، عاصر هر شب داستانی تعریف می‌کند یا از یک سخنران مهمان دعوت می‌کند، مانند زین بهیکا (Zain Bhikah)، خواننده و ترانه‌سرای آفریقای جنوبی که آهنگ‌های اسلامی اجرا می‌کند، محمود عبدالرئوف، بازیکن انجمن ملی بسکتبال آمریکا(NBA) و کیت الیسون، اولین مسلمان نماینده کنگره در ایالات متحده.

عاصر گفت: رمضان مهمترین ماه در تقویم اسلامی است. والدین می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان با عشق به این ماه بزرگ می‌شوند. در عین حال چالش‌های بزرگی وجود دارد. اول اینکه والدین روزه‌دار هستند که کار را سخت می‌کند و ثانیاً زندگی هرگز به اندازه امروز شلوغ نبوده است. والدین مشغول هستند، بنابراین فکر کردیم که چگونه می‌توانیم از والدین حمایت کنیم؟ این ایده را به وجود آوردیم تا یک اردوی دیجیتالی رمضان داشته باشیم تا ماه مبارک را به قلب‌ها و خانه‌ها بیاوریم.

کودکان نور علاوه بر داستان‌ها و سخنرانان مهمان، یک چالش هفتگی مانند ساخت مسجد مقوایی برگزار می‌کنند.

عاصر توضیح داد: بچه‌ها جعبه‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را با چسب می‌چسبانند تا مسجد را بسازند. فعالیت‌های دیگر ترسیم مسجد الاقصی یا آبرنگ نقاشی شب پر ستاره است. با انجام این کار، ما فعالیت‌هایی را برای بچه‌ها و یک جامعه ایجاد می‌کنیم.

بچه‌های نور بعد از ماه رمضان به دنبال خیرین و سرمایه‌گذاران خواهند بود.

بنیان‌گذار بچه‌های نور گفت: ما به طور خاص به دنبال سرمایه‌گذاران تأثیرگذار هستیم تا کاری را که انجام می‌دهیم توسعه دهیم. امیدواریم که در چند ماه آینده بتوانیم بودجه‌ای را برای توسعه موفقیت خود تضمین کنیم.

انتهای پیام
captcha