مهارت‌ورزی جوانان برای ورود به بازار کار در جهاددانشگاهی قم
کد خبر: 4052919
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

مهارت‌ورزی جوانان برای ورود به بازار کار در جهاددانشگاهی قم

مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی قم اظهار کرد: تمام دوره‌های این مرکز با هدف مهارت‌ورزی جوانان جهت ورود به بازار کار و همگام بودن با دنیای مدرن فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

ندا طالبی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، ندا طالبی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی قم طی سخنانی اظهار کرد: آموزش‌های این مرکز در سه دپارتمان فناوری اطلاعات، فنی مهندسی و نظام مهندسی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به رسالت مرکز فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی در راستای مهارت‌آموزی جهت ورود به بازار کار جوانان، ادامه داد: تمامی دوره‌های آموزشی این مرکز کاربردی بوده و کمترین نرخ در استان قم بابت شهریه دوره‌ها از فراگیران اخذ می‌شود.

طالبی با بیان اینکه تمام دوره‌های این مرکز با هدف اشتغال‌محوری و همگام بودن با دنیای مدرن فناوری اطلاعات ایجاد می‌شوند، افزود: سال گذشته 106 دوره آموزشی با حضور هزار و 193 فراگیر برگزار شد که از این تعداد 27 دوره به‌صورت آنلاین و 106 دوره به‌صورت حضور حداقلی و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قم عناوین دوره‌های آموزشی را منوط به نیاز بازار کار در جامعه تلقی کرد و ادامه داد: عناوین دوره‌های آموزشی حوزه آی تی در جلسه با اساتید حوزه اشتغال و کسب‌وکار و با توجه به نیاز سنجی از متقاضیان مصوب می‌شود.

وی افزود: برای فراگیران در دوره‌های مختلف آموزشی این مرکز همواره مسیر شغلی تعریف می‌شود و فراگیران پس از اتمام دوره آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون‌ها قادر به دریافت گواهینامه معتبر خواهند بود.

طالبی از وجود تخفیف 20 درصدی برای دانشجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: فراگیرانی که در دوره‌های شیفت صبح مرکز ثبت نام کنند، از 15 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

وی موقعیت جغرافیایی مرکز فناوری اطلاعات را امری مثبت دانست و بیان کرد: وجود این مرکز واقع در مرکز شهر برای رفت‌وآمد شهروندان به ویژه دانشجویان امکان مناسبی است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قم در خصوص نحوه ثبت‌نام در این مرکز اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با حضور در مرکز و یا به‌صورت مجازی با مراجعه به سایت رویش به نشانی https://jdrouyesh.ir/ در دوره‌های آموزشی این مرکز ثبت نام کنند

طالبی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان بیشترین آمار فراگیران دوره‌های آموزشی را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: نوجوانان بسیار علاقه‌مند به استفاده از دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی به ویژه «پایتون» به عنوان زبان برنامه‌نویسی روز دنیا هستند.

وی افزود: باتوجه به رشد چشمگیر فضای مجازی، استفاده صحیح از این فضا برای خانواده بسیار حائز اهمیت است و به همین جهت در چند سال گذشته خانواده‌ها استقبال خوبی از ثبت‌نام فرزندان‌شان در دوره‌های فناوری اطلاعات دارند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات جهاد‌دانشگاهی قم یادآور شد: قبل از انتخاب دوره‌های آموزشی، مشاوره رایگان توسط مدیران گروه‌های مختلف آی تی انجام شده و افراد می‌توانند قبل از ثبت نام در دوره‌ها، از این امکان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha