کمک‌رسانی مسجد فرانکفورت به پناهندگان اوکراینی
کد خبر: 4052650
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

کمک‌رسانی مسجد فرانکفورت به پناهندگان اوکراینی

داوطلبان و مدیر مسجدی در شهر فرانکفورت آلمان تلاش می‌کند تا از پناهجویان اوکراینی حمایت کنند.

به گزارش ایکنا  به نقل از Arab News، این مسجد که مسجد ابوبکر نام دارد در محله هاوزن قرار داشته و یکی از حدود 50 مسجد موجود در فرانکفورت است.

به گفته محمد صدادی 51 ساله، مدیر این مسجد که مراکشی‌تبار است، این مسجد تلاش می‌کند تا هر آنچه را که ممکن است برای پناهجویان اوکراینی لازم باشد، فراهم کند. درست مانند هر سال، کارکنان آشپزخانه مسجد برای نیازمندان غذا آماده می‌کنند و می‌پزند. مسجد ابوبکر به طور مداوم با مدیریت کمپ‌های آوارگان هماهنگ است.

وعده‌های غذایی یا مستقیماً به کمپ‌های پناهندگان در شهر تحویل داده می‌شود یا توسط پناهندگان از جلوی مسجد تحویل گرفته شود. برای انجام این کار، صدادی و همکارانش از نزدیک با مدیریت کمپ‌ها هماهنگ هستند.

برای دستیابی به این اهداف، کارکنان آشپزخانه باید 150 وعده غذایی در روز تهیه کنند.

صدادی گفت: ما هرگز فکر نمی‌کردیم که جنگ می‌تواند اینقدر جدی شود. مشکل است. اما نمی‌توانیم درخواست کسی را که نیازمند است رد کنیم. داوطلبان به همه از جمله غیر مسلمانان نیز کمک می‌کنند.

از زمان شروع جنگ، بیش از 5 میلیون پناهنده اوکراین را ترک کرده‌اند که بیش از 360 هزار نفر از آنها به آلمان آمده‌اند. بسیاری از این افراد از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند که در اوکراین حضور داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha