ایران؛ مهمان ویژه مراسم اعتکاف دانشگاه «منهاج‌القرآن» لاهور + عکس
کد خبر: 4052554
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

ایران؛ مهمان ویژه مراسم اعتکاف دانشگاه «منهاج‌القرآن» لاهور + عکس

مراسم سالانه اعتکاف دانشگاه منهاج القرآن با آغاز دهه آخر ماه رمضان در لاهور آغاز شده است و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور به عنوان مهمان ویژه در آن حضور یافت.

ایران؛ مهمان ویژه مراسم اعتکاف دانشگاه «منهاج القرآن» لاهور + عکسبه گزارش ایکنا؛ هر ساله چندین هزار نفر به مدت 10 شب در دهه آخر رمضان در مراسم اعتکاف دانشگاه منهاج القرآن پاکستان شرکت می‌کنند. در آغازین ساعات بامداد 5 اردیبهشت ماه، جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور میهمان ویژه این مراسم بود.

بنا به اعلام خانه فرهنگ کشورمان در لاهور، در آغاز برنامه قاریان معروف پاکستان آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرده و پس از آن نعت‌خوانان به نعت و ستایش پیامبر(ص) پرداختند.

سپس محمد طاهر القادری، رئیس دانشگاه منهاج القرآن که در کشور کانادا اقامت دارد به طور برخط سخنان خود را با ‌خوشامدگویی به جعفر روناس و تشکر از مسئولان منهاج القرآن به ویژه بانوان به خاطر برگزاری برنامه باشکوه اعتکاف آغاز کرد و سپس با استناد به آیات کلام‌الله مجید به تبیین ابعاد و آثار تزکیه نفس پرداخت.

در ادامه خرم نواز گنداپور، مدیر ارشد منهاج‌القرآن نیز گفت: منهاج القرآن در کشورهای مختلف جهان مراکز دارد و در برخی کشورها مثل سوریه و کشورهای آفریقایی کارهای انسان‌دوستانه انجام می‌دهد.

بنابر این گزارش، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در حاشیه مراسم با حسن محی‌الدین قادری و حسین محی‌الدین قادری فرزندان دکتر محمد طاهرالقادری و خرم‌نواز گنداپور ناظم اعلی‌، مدیر ارشد منهاج القرآن دیدار کرد و گفت: دانشگاه منهاج القرآن وجوه علمی، اعتدال و انسان‌دوستانه اسلام را در پاکستان و کشورهایی که دارای نمایندگی بوده به خوبی نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام، برای توسعه و تعامل بیشتر پیشنهاد کرد بعد از پایان ماه ‌رمضان جلسه‌ای به اتفاق مسئولان دانشگاه منهاج‌القرآن برگزار شود تا در خصوص تشریح و تبیین تمدن نوین اسلامی و همچنین ظرفیت‌های قرآنی دو کشور بحث و گفت‌وگو شود.

لازم به ذکر است دانشگاه منهاج القرآن طی سال‌ها فعالیت موفق، به ویژه در دهه اخیر از جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار بوده و مجموعه مدیران آن علاقه‌مندی خاصی به نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

مریم رجبی

انتهای پیام
captcha