نوجوانان قرآنی حمایت و تشویق شوند
کد خبر: 4051962
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 7

نوجوانان قرآنی حمایت و تشویق شوند

فعال قرآنی استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه گرایش نوجوانان به سمت قرآن در مدارس کاهش یافته است، بر حمایت و توجه ویژه از نوجوانان ممتاز قرآنی تأکید کرد.

علی اکبر کاظمی، فعال قرآنی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر کاظمی، داور و ناظر شورای عالی قرآن کریم، در نشست فعالان قرآنی استان با مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به اینکه تلاوت هنر سختی است، بر توجه و حمایت ویژه از فعالان قرآنی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: نوجوانان و جوانان در فضایی قرآنی تربیت می‌شوند اما متأسفانه فضایی برای دیده شدن آنها وجود ندارد و بها و ارزشی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

کاظمی افزود: اینکه فردی بتواند در مسابقات استانی، سپس کشوری و حتی بین‌الملل صاحب رتبه و افتخار برای کشور و استان باشد، اقدامی بسیار بزرگ است که توانسته به این مراحل دست یابد.

این فعال قرآنی استان یزد گفت: نوجوانان علاقه دارند در رشته‌ فعالیت دیده شوند و ارزشی برای آنها قائل شویم، متأسفانه گرایش به سمت قرآن در مدارس و در بین دانش‌آموزان بسیار کاهش یافته است و لذا زنگ خطری محسوب می‌شود که باید برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سطح کشور 3 استان تهران، خراسان رضوی و قم فضا برای دیده شدن دارند و مابقی استان‌ها این فضا را در اختیار ندارند پس چگونه می‌توانند هنر خود را ارائه دهند بنابراین باید فضایی در نظر گرفته شود تا بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند.

کاظمی افزود: به عنوان مثال در 30 روز ماه رمضان، 30 ارگان و سازمان محفل قرآنی برگزار کنند و از قرآنیان برای حضور در این محافل دعوت کرده تا فضایی برای دیده شدن هنر آنها باشد و می‌توان در کنار این برنامه و به نحوی که شأن قرآن حفظ شود، نسبت به تقدیر از آنها اقدام کرد.

این معلم قرآن با اشاره به اینکه نیاز به ابزار داریم گفت: در سال 91 جمعی از نیروهای قرآنی در آموزش و پرورش جذب شدند که در سال‌های اخیر بهترین نیروهای آموزش و پرورش بودند و لذا جذب قرآنیان در این نهاد می‌تواند این کمبود را تا حدی جبران کند. 

انتهای پیام
captcha