شانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام مسجد فائق برگزار شد + عکس
کد خبر: 4051920
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

شانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام مسجد فائق برگزار شد + عکس

مراسم شانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام محله ایران همزمان با سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در مسجد فائق برگزار شد.

شهدای گمنام مسجد فائقبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم شانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام محله ایران، سوم اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولان و ائمه جماعت این محل در مسجد فائق برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور، راوی دفاع مقدس در این مراسم گفت: شهدا زنده هستند و روی زندگی ما اثر می‌گذارند. آن‌ها عاشق هدایت مردم بودند و الان نیز همچنان شهدا کار هدایتگری می‌کنند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به انس همه اقشار جامعه با شهدا، اظهار کرد: این‌طور نیست که فقط جامعه مذهبی و انقلابی با شهدا مأنوس باشند، همه اقشار جامعه با شهدا یک پل ارتباطی و انسی دارند. در بوستان نهج البلاغه تهران که مقبره شهداست روزی یک خانم به من گفت که ما هر روز صبح به این مکان می‌آییم و ورزش می‌کنیم اما قبل از ورزش به شهدا سلام می‌دهیم و می‌گوییم شما سند امنیت ما هستید.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که شهدا به نحوی امامزادگان عشق در پارک‌ها شدند و دارالشفا هستند. شهدا چون اهل مراقبه بودند به چنین توفیقی رسیدند. گناه کوچک مثل سنگ ریزه در کفش است که شاید بتوان راه رفت اما پای انسان را آزار می‌دهد و اگر بخواهد بدود بیشتر اذیت می‌شود. گناهان کوچک هم ما را در معرکه‌های بزرگ می‌لغزاند و زمین می‌زند. اما شهدا با مراقبت خود را از گناهان کوچک هم حفظ کردند که توانستند در معرکه‌های بزرگ پیروز شوند.

وکیل‌پور گفت: شهدا وجود ما را زنده کردند. اخیرا از زندان مرکزی کرمان بازدیدی داشتیم که دیدم همه کتاب‌های کتابخانه زندان نو و دست نخورده است الا یک کتاب که کتاب ابراهیم هادی بود که دیدم در زندان هم زندانیان با شهدا انس گرفته‌اند. امروز اگر برای شهدا مجلس و بزرگداشت می‌گیریم برای این است که شهدا به ما یاد می‌دهند که چگونه طی مسیر کنیم.

وی با اشاره به خوشحالی دشمن از افراد بی‌تفاوت نسبت به جامعه، گفت: مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی که اسوه آزادگان بود، می‌گفتند ما در مقابل تمام کسانی که به راه کج کشیده می‌شوند مسئول هستیم. پس بدانید نباید نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشیم.

این راوی دفاع مقدس افزود: بچه‌هایی که در مدرسه و مسجد و محل بی‌تفاوت نبودند در جنگ هم بی‌تفاوت نبودند. در شرح زندگی یکی از شهدای همین منطقه آمده که وقتی بچه بود مادرش برای او یک بستنی خرید اما بعد دید بستنی دستش نیست و در آستین لباسش مخفی کرده و مادر گفت بستنی‌ات را بخور اینجور آب می‌شود، اما او به مادرش گفت: اگر بستنی آب می‌شود آیا دل بچه‌هایی که ندارند بستنی بخرند، آب نمی‌شود! ما این‌گونه شهدایی داریم.

وی در پایان گفت: اگر امروزه شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب همه جامعه و همه اقشار شد به خاطر این بود که او بی‌تفاوت به جامعه نبود و احساس مسئولیت می‌کرد.

یادآور می‌شود، 16 سال قبل در ظهر ۲۱ ماه مبارک رمضان، پنج شهید گمنام برای همیشه مهمان مسجد فائق و مردم محله ایران شدند. در طی این سال‌ها نام دو شهید مشخص شده است، یکی با کرامتی خاص و عجیب و دیگری با آزمایش DNA. و اکنون مسجد فائق میزبان سه شهید گمنام همراه با شهید حسین عرب‌نژاد و شهید عبدالحسین عرب‌نژاد است که هر ساله به‌مناسبت سالگرد تدفین این پنج شهید مراسم ویژه‌ای در این مسجد برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha