ماجرای بازماندن از رتبه اولی در جدیدترین پست محمدرضا جاهدی‌نیا
کد خبر: 4051121
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

ماجرای بازماندن از رتبه اولی در جدیدترین پست محمدرضا جاهدی‌نیا

محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن و نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به بیان اتفاقی پرداخت که باعث شد رتبه اولی مسابقات قرآن را از دست بدهد.

محمدرضا جاهدی نیابه گزارش ایکنا، محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن و نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به شرح ماجرای اتفاقی پرداخت که باعث شد رتبه اولی مسابقات قرآن را به دلیل یک اقدام اخلاقی از دست بدهد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ/ پس نعمت‌های پروردگارت را بازگو کن

انگار خداوند ابر و باد و مه و خورشید را مامور کرده بود که دو سال پیش من بتوانم رتبه اول مسابقات کشوری را به دست بیاورم و به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کنم، از کل مسابقات بگیر که قرار بود اصلا آن سال برگزار نشود تا برگزاری مسابقات بدون فینال و اختلاف چند صدمیم با نفر دوم و... تقریباً از شش ماه مانده به مسابقات بین‌المللی بود که تمرینات فشرده‌ام را شروع کردم و الحمدلله توانستم تو این مدت ۲۰ ختم قرآن داشته باشم، بگذریم از تمریناتی که نزدیک به مسابقات به حول و قوه الهی به درجه‌ای از تسلط رسیده بودم که تمام صفحات قرآن برایم مثل سوره حمد آسان و تکراری شده بود، اما اهل فن می‌دانند همه این تمرینات یک طرف و چند روز منتهی به مسابقه یک طرف ...

هفته آخر مانده به مسابقه برایم به اندازه یک سال گذشت! همین‌قدر طولانی و ملتهب ... سه، چهار شب آخر هم که نتواستم حتی با قرص خواب، خواب خوبی داشته باشم؛ این بود که تو روز مسابقه اصلاً حالم خوب نبود و قسمتی را فراموش کردم که با تذکر داور به یاد آوردم.


بیشتر بخوانید:


می‌دانستم با در نظر گرفتن آن اشتباه احتمال اول شدنم خیلی کمه، این بود که قبل از اعلام نتایج به خدا می‌گفتم خدایا چرا اینجوری شد، نمی‌شود خودت آن اشتباه را یک جوری از تلاوت من محو کنی؟

تلاوت‌ها از تلویزیون پخش شد و دوستانم می‌گفتند شما که اشتباهی در تلاوتت نبود، برای چی نگران بودی؟ کنجکاو شدم و تلاوت را خودم دیدم و متوجه شدم در عین ناباوری دعایم مستجاب شده! انگار آن قسمت کلا در تلاوت من نبوده! همان موقع بود که از اداره اوقاف با من تماس گرفتند و گفتند تبریک می‌گوییم شما اول شدید، امشب در مراسم اختتامیه حاضر باشید تا از شما قدردانی شود و جایزه‌ات را دریافت کنید؛ اما نمی‌دانم، چرا زیاد خوشحال نبودم و حس خوبی نداشتم، با خودم می‌گفتم آخر چرا من خوشحال نیستم؟ این آرزوی دوران نوجوانی و نتیجه سال‌ها تلاشم بود، الان که به آن رسیدم دیگر از خوشحالی نباید روی زمین باشم ... دوباره ذهنم معطوف به قضیه قبل شد، برگشتم تلاوتم را دیدم و یقین کردم اشتباه من به علت کوتاه بودن تذکر داور و اینکه وسط خواندن من بوده به گوش مستمعان و داوران نرسیده، انگار جنگی درونم شروع شده بود، شیطان درونم ندا داد: فلانی تا امشب دوام بیاری همه چی تمومه؛ بعدش هر کاری می‌خواستی بکن! اما وجدانم ندا داد: گیرم که تا آخر عمر تو را به عنوان نفر اول مسابقات بین‌المللی شناختند، خودت که میدونی که چه خبره و چه اتفاقی افتاده ...

با مسئولان مسابقات صحبت کردم و موضوع را در میان گذاشتم، آن‌ها هم پس از استماع چند باره تلاوت من متوجه آن اشکال ریز شدند و از من تشکر کردند و گفتند: موضوع را اعمال کردیم و پس از تغییر نمره شما، اسمت در سه نفر اول نیست ... انقلابی درونم رخ داد، شاید توقع نداشتم کلا از کسب رتبه باز بمانم، انگار همه چیز روی سرم خراب شده بود ... اون شب‌ها از فکر و خیال و ناراحتی خوابم نمی‌برد، اما باز به خودم می‌گفتم تو که وظیفت را انجام دادی، بقیش با خداست.

خداوند متعال را شاکرم که خودش کمکم کرد و در یکی از سخت‌ترین امتحانات الهی سربلند بیرون بیایم، خدایی که فضل و رحمتش بر من دائمی بوده و هست، خدایا ممنون ازت بابت همه چیز.»

یادآوری می‌شود، محمدرضا جاهدی‌نیا، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان(اسفند 1400) بود. این دوره از مسابقات بین‌‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری و دریافت آثار شرکت‌کنندگان برگزار شد. فیلم اجرای جاهدی‌نیا به هنگام پخش برای هیئت داوران، دارای اشکالی بوده است که جاهدی‌نیا با ابراز آن، از دریافت رتبه باز ماند، اما تحسین همگان را به دلیل این کار اخلاقی برانگیخت.

از وی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران با حضور رئیس قوه مقننه و وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha