اعلام آمادگی سپاه قم در حمایت از امور آسایشگاه انوار آفتاب + عکس
کد خبر: 4051042
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

اعلام آمادگی سپاه قم در حمایت از امور آسایشگاه انوار آفتاب + عکس

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم در بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب، درخصوص پشتیبانی و همکاری سپاه در امور عمرانی این مرکز با اعزام گروه‌های جهادی و حمل و نقل سالمندان و معلولین با استفاده از امکانات سپاه اعلام آمادگی کرد.

آسایشگاه انوار آفتاببه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم عصر روز گذشته، 30 فروردین با حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان انوار آفتاب قم از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و در جریان اقدامات این آسایشگاه در زمان مدیریت جدید این مرکز قرار گرفت.

وی ضمن تشکر از مسئولان و پرسنل آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب در جهت تکریم این عزیزان، درخصوص پشتیبانی و همکاری سپاه در امور عمرانی این مرکز با اعزام گروه‌های جهادی و حمل و نقل سالمندان و معلولین با استفاده از امکانات سپاه نیز اعلام آمادگی کرد.

سردار موحد گفت: ان‌شاءالله با کمک مسئولان، خیران و گروه‌های جهادی بتوانیم قدم خیری در راستای بهسازی و بروزرسانی این مجموعه ارزشمند برداریم.

همچنین در این دیدار فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه انوار آفتاب بیان کرد: در حال حاضر خدمات این مؤسسه شامل نگهداری و توان‌بخشی سالمندان و معلولان، مرکز آموزشی اوتیسم و طرح مثبت زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر هزینه‌های ۴۲۰ مددجو و ۹۰ پرسنل این آسایشگاه از طریق کمک‌های نیکوکاران و خیران تأمین می‌شود، افزود: ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه جاری آسایشگاه در سال گذشته بوده است که شامل حقوق و بیمه پرسنل و هزینه خوراک، پوشاک و درمان مددجویان می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه تعدادی از مددجویان آسایشگاه، مجهلول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته که از پس تأمین هزینه‌های مالی برنمی‌آید، بیان کرد: بالغ بر صد نفر از مددجویان به‌طور کامل زمین‌گیر هستند و مددکاران آسایشگاه باید غذا در دهان‌شان بگذارند و نظافت شخصی‌شان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای 60 سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آنها مراقبت و نگهداری کنند.

جلال بیطرفان

انتهای پیام
captcha