برپایی نمایشگاه عکس «سیدالکریم» در نگارخانه سرو
کد خبر: 4050512
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

برپایی نمایشگاه عکس «سیدالکریم» در نگارخانه سرو

نمایشگاه عکس «سیدالکریم» شامل 32 عکس از عکاسان به نام کشور از زمان‌های گذشته حرم حضرت عبدالعظیم در نگارخانه فرهنگسرای سرو تا سوم اردیبهشت‌ماه میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، نمایشگاه عکس «سیدالکریم» شامل 32 عکس از عکاسان به نام کشور از زمان‌های گذشته حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در نگارخانه فرهنگسرای سرو برپا شده است.

آثار این نمایشگاه از هنرمندان سراسر کشور است که طی دو مرحله فراخوان با موضوع عکس‌های تاریخی آستان جمع‌آوری شد که جزء آثار گنجینه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) محسوب می‏‌شوند.

تاکنون این تصاویر در موزه عکسخانه شهر، نگارخانه مهتاب، خانه فرهنگ شهید آوینی، نگارخانه کوثر، نگارخانه شیخ هادی، فرهنگسرای عطر نرگس، حوزه هنری کاشان، حوزه هنری یزد، فرهنگسرای انقلاب، فرهنگسرای سالمندان، نگارخانه ابوسعید، اداره میراث فرهنگی شهرری، فرهنگسرای مدرسه و همچنین چندین نهاد و مجموعه فرهنگی دیگر به نمایش درآمده است.

نگارگذر سفیر آفتاب با محوریت نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و 18 تصویر مزین به آیات قرآن کریم بخش جنبی این نمایشگاه است. همچنین این عکس‌ها به‌صورت سیاه و سفید، همراه با شرح عکس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و از عکاسانی از جمله سلطان اویس، عبدالله قاجار، ارنست هلستر، آنتن سوریوگین، واهان ترپانچیان، محمدمهدی خسروی تهرانی، سیدجواد تهامی، اصلاحچی، هرانده و ارحام صدر است که گویای تاریخ معاصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و سیر برخی تحولات تاریخی در کشور است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت‌ماه، از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه فرهنگسرای سرو، واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند.

منصوره مرادی‌نیا

انتهای پیام
captcha