از یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تا فریاد استغاثه از مناره‌ + فیلم
کد خبر: 4050049
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
تحولات تازه در بیت‌المقدس؛

از یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تا فریاد استغاثه از مناره‌ + فیلم

بیش از پانصد نظامی صهیونیست امروز با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی از ورود شهرک نشینان صهیونیست برای انجام آداب تلمودی پشتیبانی کردند که به دنبال آن گروه‌های مقاومت به تل‌آویو هشدار جدی دادند.

یورش سنگین صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی / مقاومت: به سمت نبردی فراگیر می‌رویم

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مسجد الاقصی امروز یکشنبه نیز شاهد یورش سنگین نظامیان صهیونیست است. صدها نظامی صهیونیست به منظور پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به صحن‌های مسجد الاقصی با ورود به صحن‌های مسجد با نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در آنجا درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی تلاش کردند تا فلسطینیان را از صحن‌های مسجد بیرون کنند و به سمت نمازخانه‌ها یا بیرون مسجد سوق دهند و صحن‌ها را خالی کنند.

این در حالی است که جوانان فلسطینی با سردادن شعار «بالروح بالدم نفدیک یا أقصى»(جان و خون خود را فدای الاقصی می‌کنیم)  با نظامیان مقابله کردند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که نظامیان اشغالگر برق همه نمازخانه‌های مسجد الاقصی را قطع کردند، بخصوص که نگهبانان مسجد الاقصی که در مصلای القبلی در محاصره هستند با بلندگوهای مسجد اهالی قدس و نمازگزاران را به مقاومت در برابر صهیونیست‌ها عزیمت آحاد ملت فلسطین به سمت مسجد الاقصی و مقاومت غزه را به پاسخ دندان‌شکن به صهیونیست‌های متجاوز دعوت می‌کردند.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده یک جوان فلسطینی در برابر صف نظامیان صهیونیستی مستقر در سمت یکی از باب‌های مسجد الاقصی بی‌مهابا بر سجاده خود نشسته و مشغول قرائت قرآن کریم است.

ویدئوی زیر فریاد استغاثه نمازگزاران فلسطینی را از مناره اصلی مسجدالاقصی نشان می‌دهد.

شماری از غیرنظامیان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به منطقه باب الاسباط قدس اشغالی زخمی شدند؛ اما هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست مانع از ورود کادر امدادگران به صحن‌های مسجد برای رسیدگی به حال مجروحان می‌شود.

نظامیان صهیونیست همچنین به سمت نگهبانان زن فلسطینی در مسجد الاقصی در ورودی مصلای قبة الصخره حمله کردند که تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد این بانوان با سر دادن تکبیر در برابر صهیونیست‌های متجاوز ایستادند.

شمار زیادی از شهرک‌نشینان هم که در مقابل باب المغاربه، تجمع کرده‌ بودند با بسته شدن درهای مسجد الاقصی به سمت باب السلسله رفتند و مشغول برپایی آداب تلمودی شدند.

نظامیان صهیونیست از سحرگاه امروز به منظور کاهش شمار نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی درهای بخش قدیمی قدس را مسدود کرده بود و تلاش می‌کرد مانع ورود نمازگزاران به داخل مسجد برای اقامه نماز صبح شود.

کمیته اسلامی عالی قدس هم گفت: ما از همه فرزندان ملت فلسطین می‌خواهیم طی هفته جاری در مسجد الاقصی اعتکاف کنند و مراقب هر گونه خطری طی روزهای آتی باشند.

هشدار مقاومت: اسرائیل مسئول پیامدهای تعرض به مسجد الاقصی است

حماس هم به دنبال وقایع امروز مسجد الاقصی رژیم اشغالگر را مسئول پیامدهای تعرض به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران خواند و گفت: این امر منجر به تحریک احساسات ملت فلسطین، عرب‌ها و همه مسلمانان خواهد شد.

این جنبش تاکید کرد: ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر و جرایم آن در همه عرصه‌ها باقدرت خواهد ایستاد و انگشتان ما برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی روی ماشه باقی خواهد ماند و نقشه‌های مخرب رژیم اشغالگر را به هر قیمتی ناکام خواهیم گذاشت.

جنبش جهاد اسلامی نیز امروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: حملات خطرناک به مسجد الاقصی اوضاع را به سمت یک نبرد فراگیر سوق می‌دهد.

این جنبش با تاکید بر اینکه مقاومت از تکلیف خود برای دفاع از مسجد الاقصی شانه خالی نمی‌کند، گفت: رژیم اشغالگر مسئول پیامدهای این تجاوز و تروریسم در برابر چشم جهانیان است.

جهاد اسلامی گفت: قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی هم وقتی که اقدام واقعی برای ممانعت از هتک حرمت مسجد الاقصی و مقابله با یهودی سازی قدس انجام نمی‌دهد، هیچ ارزشی ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین دستیابی به آتش‌بس با رژیم اشغالگر را تکذیب و تاکید کردند که با توجه به تحولات میدان با قضیه برخورد خواهد شد.

آنها تاکید کردند که تنها ضامن بازدارندگی رژیم صهیونیستی از تعرض به مسجد الاقصی مقاومت و ادامه تحصن در صحن‌های مسجد است.

داوود شهاب، یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با العهد گفت: ما از مماشات با صهیونیست‎‌ها حرفی نمی‌زنیم. اگر ملت فلسطین مورد تعدی قرار گیرد، پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: به همه میانجی‌ها این پیام شفاف را داده‌ایم که اگر تجاوز اسرائیل به کرانه باختری، قدس اشغالی و مسجد الاقصی متوقف نشود، اوضاع به سمت یک نبرد واقعی و سخت کشیده خواهد داد، با وجود اینکه برخی میانجی‌ها با جهاد اسلامی تماس گرفته‌اند تا مانع پاسخ مقاومت شوند.

شهاب با تاکید بر اینکه گروه‌های مقاومت تحولات میدانی را بررسی خواهند کرد، گفت: ما از تکلیف دفاع از مسجد الاقصی شانه خالی نمی‌کنیم و گروه‌های مقاومت به رژیم اشغالگر اجازه نمی‌دهد هر کاری دلش می‌خواهد بر سر هر نقطه‌ای از خاک سرزمین‌های فلسطینی بیاورد.

این مقام جهاد اسلامی خواستار اقدام کشورهای عربی و اسلامی برای نجات مسجد الاقصی شد و گفت: این عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و همپیمانی‌ها بود که این رژیم را برای تعرض بیشتر به قدس و مسجد الاقصی گستاخ‌تر کرد.

عبداللطيف القانوع، سخنگوی حماس هم گفت: هیچ آتش‌بس و مماشاتی در صحنه قدس و مسجد الاقصی وجود ندارد. این حق ملت فلسطین است که در مسجد الاقصی نماز گزارد و اعتکاف کند و بر سر آن چانه زنی معنا ندارد.

مقاومت همچنین امروز در نواز غزه در راستای توسعه توان موشکی خود چند آزمایش شلیک موشک به سمت نواز غزه انجام داده است .

دعا برای پایان اشغالگری اسرائیل در مسجد الاقصی

رسانه‌های مصری اعلام کردند مسجد جامع الازهر دعای شب گذشته در نماز تراویح را به مسجد الاقصی و ملت فلسطین اختصاص داد.

امام جماعت مسجد الازهر در دعای خود این طور خواند: پروردگار مسجد الاقصی را از نیرنگ صهیونیست ها و دستان خبیث آنها مصون بدار. مکر اشغالگران را به خودشان بازگردان و مسجد الاقصی را از لوث صهیونیست‌ها مصون بدار و نگهبانان مستضعف در مسجد الاقصی را یاری بدار و آنها را ثابت و استوار بدار و پیروزی را نصیب آنها بفرما.

نمازگزاران هم برای آزادی مسجد الاقصی و فلسطین و تعجیل در پایان اشغالگری اسرائیل دعا کردند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی هم صبح امروز تاکید کرد: رژیم اشغالگر باردیگر محل معراج و اسرای نبی اکرم(ص) را در برابر چشم و گوش همه جهانیان مورد تعرض قرار می‌دهد بدون اینکه مورد بازخواست قرار گیرد. این جرایم در مسجد الاقصی گواه آشکار دروغ رژیم اشغالگر درباره نیت آن رای حفظ آرامش است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم سکوت خود را شکسته و ضمن مهار رژیم اشغالگر برای توقف حملات اسرائیل ورود کند.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کرد که دستکم 17 نفر در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در بخش قدیمی قدس که قصد عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای یاری نمازگزاران آنجا داشتند، زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha