مواضع ضد حجاب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
کد خبر: 4049951
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

مواضع ضد حجاب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، وعده ممنوع کردن حجاب داده و ماکرون نیز درصدد بستن بسیاری از مدارس اسلامی و مساجد است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، با اصرار مارین لوپن، نامزد راست افراطی برای ممنوعیت کامل حجاب در کشوری که بیشترین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد، موضوع حجاب در کانون مسائل این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، لوپن و رقیبش امانوئل ماکرون که در 24 آوریل انتخاباتی نفس‌گیر را در پیش دارند، هر دو مواضعی مخالف با حجاب و نمادهای مذهبی اسلامی دارند.

ماکرون که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، اگرچه در دوران ریاست جمهوری خود، حجاب را ممنوع نکرد اما با تأکید بر بسته شدن بسیاری از مساجد، مدارس و مراکز اسلامی با کمک یک گروه ویژه مدعی مبارزه با مراکز، مشکوک به پرورش افراط‌گرایی بود.

با این حال وی در اظهارات اخیر خود به این نکته اشاره کرد که مسئله حجاب برای او اهمیت ویژه‌ای ندارد.

دولت ماکرون همچنین سال گذشته قانونی بحث‌برانگیز را برای مبارزه با تجزیه‌طلبی تصویب کرد؛ دولت با تصویب این قانون، مدعی مبارزه با دخالت اسلام در سیاست است، امری که برای سکولاریسم در فرانسه خطرناک تلقی شده است.

از سویی لوپن نامزد راست افراطی نیز به نوبه خود خواستار ممنوعیت حجاب اسلامی در خیابان‌های فرانسه شده است. وی، حجاب را پوششی توصیف کرده که در طول زمان توسط افرادی با دیدگاه افراطی بر مسلمانان تحمیل شده است.

لوپن، حجاب را نشانه‌ای از ایدئولوژی اسلامی می‌داند که از نظر او دروازه‌ای به سوی افراط‌گرایی است.

در سال 2004 فرانسه استفاده از حجاب اسلامی در کلاس‌های مدرسه و در سال 2010 استفاده از روبنده در خیابان‌ها را ممنوع کرد.

ماکرون، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه، با کسب بین 27.6 تا 29.7 درصد آرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز شد و با رقیب خود لوپن که 23.5 تا 24.7 درصد آرا را به دست آورد، راهی دور دوم انتخابات شد.

انتهای پیام
captcha