چهارمین جشنواره «شهر ایمن» در شیراز کلید می‌خورد
کد خبر: 4049209
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
از اردیبهشت

چهارمین جشنواره «شهر ایمن» در شیراز کلید می‌خورد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آغاز به کار چهارمین جشنواره شهر ایمن با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» از اردیبهشت‌ماه سال جاری با محوریت تأمین ایمنی مساجد، محلات، ادارات و... خبر داد.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، امروز، 24 فروردین گفت: برگزاری جشنواره شهر ایمن در سه مرحله طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ با آموزش بیش از ۳۰ هزار شهروند و دو هزار و 500 بازدید پیشگیرانه، شهر شیراز را به‌عنوان شهر ایمن آماده کرد.

وی بیان کرد: در ابتدا و در سال ۱۳۹۷ این جشنواره با هدف آگاه‌سازی و تشویق شهروندان و ایجاد بستری برای آشنایی آحاد جامعه با این فعالیت فرهنگی، بازدیدهای ایمنی را از مراکز درمانی، مراکز آموزشی، ادارت و سازمان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، مناطق شهرداری و مجتمع‌های تجاری آغاز کرد که نتیجه آن بازدید بیش از ۴۰۰ مرکز و آموزش ۲۰ هزار شهروند شیرازی و در نهایت کاهش ۴۷ درصدی حوادث بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: مرحله دوم این فعالیت در سال ۱۳۹۸ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولیه در فضای گسترده‌تری انجام شد و به آموزش وسیع مجتمع‌های مسکونی و بازدید از ۱۵ هزار مجتمع مسکونی پرداخته شد.

قانع هدف اصلی سازمان آتش‌نشانی شیراز را تأمین ایمنی شهری دانست و گفت: سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در سال ۱۴۰۰ و همزمان با کاهش بیماری کرونا، نسبت به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز بیان کرد: این جشنواره با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل و نقل از هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با بزرگداشت مقام آتش‌نشان آغاز و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ با آموزش 77 هزار و 740 شهروند و بازدید ایمنی ۱۰۲۰ منطقه به پایان رسید.

وی همچنین به تشریح آموزش‌های انجام شده در قالب سومین مرحله جشنواره اشاره و یادآور شد: پس از سپری شدن پنج ماه از جشنواره مذکور و با همکاری و همت کارشناسان و نیروهای داوطلب سازمان آتش‌نشانی بازدید ایمنی از ۸۵۳ مدرسه و آموزش به 720 هزار و 72 دانش‌آموز، بازدید ایمنی از پایگاه‌های بسیج و آموزش ۱۰۲۰ نفر از بسیجیان، بازدید ایمنی از ۲۲ محله پر خطر و آموزش ایمنی یک هزار و 173 نفر از شهروندان محلات، بازدید ایمنی از ۱۰۵ مسجد و آموزش دو هزار و 81 نفر از خادمین و نمازگزاران و آموزش ۱۳۹۴ نفر از رانندگان اتوبوس تاکسی و تشکیل تیم‌ها تاکسی آتش‌نشان در دستور کار این سازمان قرار گرفت و با موفقیت سپری شد.

قانع با تأکید بر اینکه در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی‌شویم از برگزاری چهارمین مرحله این جشنواره در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چهار سال گذشته، چهارمین مرحله این جشنواره با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز و تکمیل‌کننده تلاش‌های چهار ساله آتش‌نشانان شیراز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha