جزئیات نمایشگاه بین‌المللی قرآن در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4048964
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

جزئیات نمایشگاه بین‌المللی قرآن در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

نشست خبری علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام جزئیات نمایشگاه بین‌المللی قرآن در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها رسانه‌ها قرار دارد.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «نمایشگاه بین‌المللی قرآن در 40 هزار متر مربع و در 45 بخش برگزار می‌شود» آمده است: نشست خبری بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست معاف طی سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن بزرگترین رویداد قرآنی کشور است گفت: با اهتمام جمهوری اسلامی به قرآن این نمایشگاه به ایستگاه بیست‌ونهم رسید، برگزاری این رویداد در دوره‌های مختلف در ۲۹ دوره نشانه اهمیت موضوع در کشور است. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری گفت: پس از ۲ سال تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امسال به دستور آیت‌الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه از حالت مجازی خارج شد و به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) در خدمت عموم مردم خواهیم بود و سعی می‌کنیم محیطی جذاب به عنوان تفرجگاه دینی مردم و بسیار گرم‌تر و با نشاط‌تر از گذشته و با محوریت خانواده ایجاد کنیم.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح نمایشگاه در روز شنبه ۱۴ ماه رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه بیست‌وهفتم فروردین برابر با ۱۴ ماه رمضان کار خود را آغاز و تا جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۳:۳۰ با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» برگزار می‌شود.امسال نمایشگاه بر مبنای ادبیات امید طراحی شده زیرا جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به امید و یأس‌زدایی نیاز دارد.
 
سه خبر این صفحه در روز جاری شامل «جهانگیری: حضرت خدیجه انقلاب‌گری در برابر سنت‌های جاهلی بود»، «ترتیل جزء 10 قرآن با صدای محمدحسین سعیدیان+فیلم و متن» و «دعای روز دهم ماه رمضان/ مرا از رستگاران نزد خود قرار ده+فیلم» هستند.

تسنیم

دو خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم شامل «اگر جریان‌های اصیل معنوی اسلامی به درستی تبیین شود، عرفان‌های نوظهور هیچ خریداری ندارد» و «جزئیات برنامه‌ها و خدمات نمایشگاه بین‌المللی قرآن / از طرح تعویض قرآن تا افطاری ساده» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، هشت خبر با عناوین «روایتی از محمدرضا حکیمی در یک مستند»، «ماه رمضان در دانشگاه‌های دنیا چگونه است؟»، «برپایی نمایشگاه قرآن کریم با ۸۰ بخش نوآورانه»، «سفره افطار در مناطق محروم»، «شرح دعای روز دهم ماه رمضان؛ او به ما مشتاق بود»، «زوایای گوناگون زندگی حضرت خدیجه (س) برای جوانان ترسیم شود»، «دعای روز دهم ماه مبارک رمضان و چگونگی توکل به خداوند» و «ویدئو / مناجات‌خوانی شب‌های رمضان در امامزاده صالح» منتشر کرده است.

ایرنا

پنج خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا شامل «بن‌های حمایتی و تخفیفی در اختیار فعالان قرآنی قرار می‌گیرد»، «رمضان، ماه عشق و ایمان»، «۸۰ نوآوری در نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود»، «چرا حضرت خدیجه به پیامبر اکرم(ص) پیشنهاد ازدواج داد؟» و «خدایا! مرا از مقربان درگاهت قرار ده» هستند.

مهر

شش خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر شامل «ارائه ۱۵ بازی رایانه‌ای در حوزه مفاهیم دینی در نمایشگاه قرآن «فرزندان شهدا باید در مسیر آموزش‌های قرآنی قدم بردارند»، «همسری که پیامبر (ص) به او عشق می‌ورزید»، «تدوین سند پنج‌ ساله توسعه فرهنگ نماز در خراسان رضوی»، «نماهنگی زیبا به مناسبت وفات حضرت خدیجه» و «دعای روز دهم ماه مبارک رمضان / اوقات شرعی» هستند.

میزان

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان شامل «نمایشگاه قرآن کریم به شکلی فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد/ رونمایی از پوستر»، «دسته دختران مجوز نمایش گرفت/بازگشت منیر قیدی به سینما»، «با «قرار بهشت» در سحرگاهان ماه رمضان، دل هایمان را با زیارت شهدای گلگون جلا می‌دهیم»، «فواید و فضایل دعای روز دهم ماه مبارک رمضان/ توکل بر خداوند بهترین راه در جهت رسالت»، «چهار ویژگی مهم حضرت «خدیجه کبری (س)»/پاداش عظیم خداوند به «ام المؤمنین»» و «لزوم اجرای سامانه‌ای که فرآیند دادرسی را کوتاه کند/ضرورت افزایش سواد حقوقی نویسندگان و ناشران» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان شامل «برگزاری افتتاحیه نمایشگاه قرآن در شب میلاد امام مجتبی (ع)»، «خدیجه (س) بی‌چون و چرا و با باور قلبی پیرو دین محمدی شد» و «حدیث امام محمد باقر (ع) درباره ماه رمضان» هستند.
 
انتهای پیام
captcha