نمایش لباس نظامی شهید آوینی در موزه شهدا
کد خبر: 4048227
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

نمایش لباس نظامی شهید آوینی در موزه شهدا

موزه مرکزی شهدای تهران برخی آثار لحظه شهادت شهید سید مرتضی آوینی مانند اورکت نظامی که در جریان انفجار ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ همراه او بود را به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ نمایشگاه مجموعه آثار هنری به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی» و به‌منظور گرامیداشت شهید مرتضی آوینی روز شنبه 20 فروردین در موزه مرکزی شهدا افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثاری مربوط به شهید آوینی به خصوص آثار لحظه شهادت ایشان به نمایش گذاشته شده است. همچنین آثار منحصربه‌فرد دیگری در ارتباط با سایر شهدا نیز در موزه شهدا قرار داده شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

از جمله آثاری که برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی شده است اورکت خونی شهید آوینی است که در جریان انفجار ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ همراه او بوده است. این اورکت آسیب‌دیدگی زیادی داشته که پس از مرمت از آرشیو خارج شده و به مناسبت سالگرد شهادت شهید آوینی در معرض نمایش قرار داده شده است.

اورکت نظامی شهید مرتضی آوینی برای نخستین بار در موزه مرکزی شهدا به نمایش درآمد

موزه شهدای تهران در خیابان آیت‌الله طالقانی، نبش خیابان شهید موسوی همه روزه میزبان علاقه‌مندان است. در این موزه تعداد قابل توجهی از آثار و وسایل به جا مانده از شهدای شاخص به نمایش عموم گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha