تصمیم پارلمان پاکستان برای برکناری دولت عمران خان
کد خبر: 4048083
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵

تصمیم پارلمان پاکستان برای برکناری دولت عمران خان

نمایندگان پارلمان پاکستان شامگاه شنبه پس از استعفای رئیس و نایب‌رئیس این پارلمان، سلب رأی اعتماد از دولت عمران خان را تصویب کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، 174 نماینده از مجموع 342 نماینده پارلمان پاکستان به این تصمیم برای از اعتبار انداختن دولت رأی مثبت دادند.  

 به گفته منابع خبری  ده‌ها تن از هواداران عمران خان پس از این رأی‌گیری در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند و با سردادن شعارهایی نمایندگان احزاب مخالف را متهم به مزدوری آمریکا کردند، ده‌ها تن از هواداران احزاب مخالف نیز در برابر پارلمان تجمع کردند.

این رأی‌گیری پس از استعفای اسد قیصر، رئیس پارلمان و قاسم خان سوری، معاون وی از سمت‌های خود عصر امروز و حدود 14 ساعت پس از آغاز جلسه  انجام شد.

 اسد قیصر، یکی از اعضای «تحریک انصاف» حزب عمران خان، ریاست پارلمان را به مخالفان سپرد و نمایندگان این حزب پارلمان را ترک کردند.

این خبرنگار اظهار داشت که پارلمان برای اکثریت رهبر جدیدی انتخاب خواهد کرد که به احتمال زیاد شهباز شریف، برادر نواز شریف نخست‌وزیر سابق خواهد بود.

اوایل روز، عمران خان با فرمانده ارتش، ژنرال قمر جاوید باجوا ملاقات کرد و صحت شایعات مبنی بر برکناری فرمانده ارتش یا درخواست استعفای وی را رد کرد. وی همچنین اخبار مرتبط با استعفای خود را نیز تکذیب کرد.

عمران خان در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی تصریح کرد: پیام محرمانه‌ای را که در مورد آن صحبت کرده و گفته است نشان‌دهنده توطئه ایالات‌متحده علیه پاکستان و دولتش است، افشا خواهد کرد و افزود که نسخه‌هایی از آن را به دادگاه عالی و فرماندهی ارتش ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha