انتقال مکان مجمع قاریان قرآن شهرری به مسجد صدوق + عکس
کد خبر: 4047767
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

انتقال مکان مجمع قاریان قرآن شهرری به مسجد صدوق + عکس

مکان برگزاری مجمع هفتگی قاریان قرآن شهرری با تدریس حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای از مسجد جامع المهدی(عج) به مسجد صدوق انتقال یافته است. طی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ماه مبارک رمضان، جلسات از ساعت 23 تا 2 بامداد برپا می‌شود.

مجمع قاریان شهرریبه گزارش ایکنا، جلسه هفتگی آموزش قرآن حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، قاری ممتاز کشور، با عنوان مجمع قاریان شهرری به مسجد صدوق واقع در شهرری، خیابان ابن‌بابویه، روبروی آستان شیخ صدوق انتقال یافت و طی ماه مبارک رمضان این جلسات، شب‌‌ها از ساعت 23 تا 2 بامداد و صرفاً در روزهای زوج برگزار می‌شود.

این جلسه که در دیگر ماه‌ها روزهای جمعه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می‌شود، پیش از این(از سال 1388 تا 1400) در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد برگزار می‌شد.

قدمت مجمع قاریان شهرری به 28 سال می‌رسد که از زمان تأسیس (یعنی سال 1373) تا 1388 در مسجد الرضا شهرری برپا می‌شد.

این جلسات ویژه عموم آقایان علاقه‌مند و در تمامی مقاطع سنی است و قرآن‌آموزان می‌توانند در رشته‌های تجوید و صوت و لحن زیر نظر این قاری ممتاز به فراگیری قرآن کریم مشغول شوند. بخش ابتدایی این جلسه به سطح مقدماتی است، بخش دوم جلسه به سطح پیشرفته و بخش سوم جلسه به سطح تخصصی(صوت و لحن و تجوید) اختصاص دارد و در بخش انتهایی جلسه، کرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی برپا می‌شود.

انتقال مکان مجمع قاریان قرآن شهرری به مسجد صدوق + عکس

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای متولد سال 1353 در شهر اصفهان فرزند مرحوم آیت‌الله موسوی درچه‌ای است. او از کودکی در شهرری ساکن بوده و پس از اخذ دیپلم بنا به توصیه و تأکید مرحوم پدرش، تحصیل را در زمینه علوم اسلامی در حوزه علمیه پی می‌گیرد، همچنین موفق به دریافت رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور هندوستان در سال 1386 می‌شود.

مسجد صدوق از مساجد قدیم شهر و محله تاریخی ابن‌بابویه است که از زمان ساخت مسجد یعنی از سال ۱۳۴۱ مرحوم آیت‌الله سیدحسین موسوی‌درچه‌ای تولیت و امام‌جماعتش بودند و هم‌اکنون حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای امام جماعت این مسجد است.

انتهای پیام
captcha