اعضای بدن جوان شازندی جان ۷ نفر را نجات داد
کد خبر: 4047274
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

اعضای بدن جوان شازندی جان ۷ نفر را نجات داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۳۱ ساله شازندی، جان هفت بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

اهدای عضو به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دومین اهدای عضو استان در سال جدید در کمتر از دو هفته از آغاز سال انجام شد. 

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: جوان ناکام مرحوم «احسان عاجلو» از شازند به علت آنوریسم مغزی در 10 فروردین ماه امسال در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک بستری شد و سرانجام پس از کشمکش زیاد و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی به دیار باقی شتافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: با تشخیص مرگ مغزی و پس از دریافت رضایت از خانواده وی در چهاردهم فروردین ماه به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل و سه‌شنبه، 16 همین ماه تحت عمل جراحی هاروست قرار گرفت و کلیه‌ها، کبد، ریه وی به ۷ نفر از بیماران نیازمند اعضا پیوند زده شد.

جمالیان بیان کرد: استان مرکزی به دلیل حجم بالای تصادفات و حوادث دیگر از جمله استان‌هایی است که به تعداد بیشتری از پیوند اعضا احتیاج دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته تعداد افرادی به اهداء عضو اعضای بدن خود بعد از مرگ مغزی رضایت می‌دهند افزایش یافته و امید است با فرهنگ‌سازی این اقدام انسان دوستانه جان بیشتری از بیماران نیازمند عضو نجات یابد.

وی ادامه داد: بر اثر مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌گیرد و مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیر قابل برگشت می‌شود، اما اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امکان بهبودی و برگشت بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان وجود ندارد و در چنین شرایطی اهدای عضو اقدام پسندیده‌ای است که افراد با رضایت قلبی خود، با امضا و تکمیل رضایت‌نامه، امکان زندگی کردن به چند بیمار دیگر را بدهند.

انتهای پیام
captcha