چرا برخی افراد در ماه رمضان چاق می‌شوند + فیلم
کد خبر: 4047254
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

چرا برخی افراد در ماه رمضان چاق می‌شوند + فیلم

یک متخصص قلب، تغذیه نامناسب به ویژه استفاده از شیرینی و عدم تحرک را دلیل افزایش وزن در ماه رمضان دانست و روش‌های تغذیه صحیح برای کاهش وزن در این ماه را تشریح کرد.

پنج شنبه/ چرا در ماه رمضان چاق می‌شویم؟

امیر مصدق، متخصص قلب در مجموعه درس‌گفتار «سلامت در رمضان» به تشریح مهم‌‌ترین مباحث مربوط به سلامت از جمله افزایش وزن در ماه رمضان پرداخت.

وی در پاسخ به این مسئله که چرا برخی افراد در ماه رمضان به جای لاغر شدن چاق می‌شوند، به ارائه توضیحاتی پرداخت که در ادامه می خوانید و می‌بینید.

بسیاری از افراد ممکن است بگویند وقتی ما در ماه رمضان روزه می‌گیریم نه تنها وزنمان کم نمی‌شود بلکه افزایش نیز می‌یابد. اگر قرار است ما روزه‌ای بگیریم که به سلامت ما کمک کند باید بدانیم که از زمان افطار تا سحر باید مصرف مواد قندی و شکر را به حداقل برسانیم و حتماً بعد از افطار برنامه پیاده‌روی داشته باشیم. به این دلیل که بعد از مدتی که غذا نخورده‌ایم، کالری به بدن رسانده‌ایم و باید مقداری فعالیت بدنی داشته باشیم تا این کالری مصرف شود وگرنه هیچ سودی از لحاظ سلامتی از روزه‌داری نخواهیم برد و وزنمان نیز افزایش می‌یابد.

اگر از افطار تا سحر تحرک نداشته باشید و فقط جلوی تلویزیون بنشینید و مواد قندی و پرکالری مصرف کنید وزنتان بیشتر خواهدشد اما اگر چیدمان مصرفی به شکلی باشد که از سبزیجات، مواد پروتئینی و میوه‌های آب‌دار و آجیلی که خیلی شور نباشد (مصرف نمک را باید به حداقل برسانید) استفاده کنید، وزنتان کاهش می‌یابد

ماه رمضان به شکل یک بسته است اما بیشتر توجه ما به سحر تا افطار است و هیچ برنامه‌ تغذیه‌ای برای بعد از افطار نداریم و همین عامل موجب می‌شود که از فواید روزه‌داری برای سلامت بهره کمی ببریم.

وقتی بدن در یک چالش قرار می‌گیرد که بیشتر از 12 ساعت به بدن کالری و آب نرسد باید حتماً برنامه‌ریزی خوبی برای فاصله افطار تا سحر انجام شود.

انتهای پیام
captcha