از احتمال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تا پیش‌بینی پنتاگون از جنگ
کد خبر: 4047248
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
تحولات اوکراین؛

از احتمال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تا پیش‌بینی پنتاگون از جنگ

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور اوکراین در مورد جنایت جنگی در شهر بوچا، بازتاب گسترده‌ای داشت و قرار است روز پنجشنبه جلسه دیگری درباره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شود. از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده گفت: جنگ و درگیری‌ در اوکراین می‌تواند برای چندین سال ادامه یابد، لذا ما اوکراینی‌ها را آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایکنا، با گذشت ۳۷ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. قرار است روز پنجشنبه جلسه دیگری درباره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شود.

پسکوف: تصاویر جعلی از بوچا نمایشی برای بدنام کردن روسیه است

 آناتولی گزارش داد: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تصاویر منتشر شده در بوچا گفت: چنین نمایش تراژیک تنها برای بدنام کردن روسیه و نظامیان این کشور طراحی شده است.

از احتمال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تا پیش‌بینی پنتاگون از جنگ

وی گفت: تمام تحلیل‌های کارشناسی و حقایق و دیگر پارامترها به وضوح نشان می‌دهد که این تصاویر جعلی هستند و تنها برای بدنام کردن ارتش روسیه ساخته شده است.

وی افزود: به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک چنین تصاویر و ویدیوهای جعلی بسیار خواهیم دید.

نخست‌وزیر بریتانیا: حمله به اوکراین یک لکه ننگ همیشگی برای روسیه است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم روسیه، از آنها خواست تا حقیقت را درباره جنگ در حال وقوع در اوکراین جستجو کنند.

به گزارش یورونیوز، او در این پیام گفت که مردم روسیه در مورد حمله به اوکراین، در بی‌خبری و تاریکی نگه داشته شده‌اند زیرا ولادیمیر پوتین می‌داند که اگر مردم بدانند چه اتفاقی افتاده، از جنگ حمایت نمی‌کنند.

جانسون گفت که مقامات روسیه حقیقت قتل‌ گستردۀ غیرنظامیان و جنایات دیگر را پنهان می‌کنند و به این ترتیب به اعتماد هر مادر روس که با افتخار از پسرش برای پیوستن به ارتش خداحافظی می‌کند، خیانت می‌کنند.

او افزود که این جنگ «لکه ننگی» بر افتخارات روسیه است که برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

حمله به سفارت روسیه در رومانی

پلیس رومانی اعلام کرد، برخورد یک خودرو به درب ورودی سفارت روسیه در بخارست منجر به آتش‌سوزی و کشته شدن یک نفر شد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام منابع پلیس رومانی، حمله با خودرو به درب سفارت روسیه در پایتخت رومانی تاکنون یک کشته برجای گذاشته است.

پلیس بخارست در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت شش صبح امروز (به وقت محلی) یک خودرو با عبور از  حصارهای امنیتی خود را به درب ورودی سفارت روسیه رساند و محکم با آن برخورد کرد. راننده کشته و خودرو به آتش کشیده شد.

احتمال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل

این خودرو وارد محوطه دیپلماتیک سفارت روسیه نشد و محل این سفارتخانه اکنون در محاصره پلیس رومانی قرار دارد.

این حادثه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان مسکو و بخارست و پس از آنکه رومانی اعلام کرد ۱۰ دیپلمات روس را اخراج می‌کند، رخ داده است.

نیوزیلند و محدودیت ورود کالاهای روسی

نیوزیلند از ممنوعیت صادرات محصولات صنعتی به روسیه و همچنین تصویب اعمال تعرفه ۳۵ درصدی بر روی همه کالاهایی که از روسیه وارد می‌شوند خبر داد.

به گزارش رویترز،  دولت نیوزیلند در کنار افزایش ممنوعیت‌های صادراتی محصولات صنعتی که به صنایع استراتژیک روسیه بسیار مرتبط هستند، از تصویب تعرفه‌های ۳۵ درصدی بر روی همه کالاهای وارداتی از این کشور خبر داد.

احتمال اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل

نانائیا ماهوتا، وزیر امورخارجه نیوزیلند، گفت: تصاویر و گزارش‌هایی که از قساوت و بی‌رحمی صورت گرفته علیه غیرنظامیان در «بوچا» و مناطق دیگر اوکراین دیده شده است نفرت‌انگیز، شنیع و قابل سرزنش است. نیوزیلند به پاسخ در برابر اقدامات خصمانه و دیوانه‌وار پوتین ادامه می دهد.

وی همچنین افزود قرار است دولت نیوزیلند اقدامات بیشتری در راستای تحریم‌ها علیه روسیه برای حمایت از مردم اوکراین انجام دهد.

اعمال تعرفه‌های جدید و تحریم‌ها علیه روسیه از تاریخ ۲۵ آوریل (5 اردیبهشت) اجرایی خواهند شد.

نابودی انبار نفتی دنیپرو توسط ارتش روسیه

مقامات محلی اوکراین خبر دادند، انبار نفتی در نزدیکی منطقه «دنیپرو» در شرق اوکراین هدف بمباران نیروهای روسیه قرار گرفته و نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپرو در پستی تلگرامی اعلام کرد: سه‌شنبه شب، شب دشواری بود. حمله هوایی دشمن انبار نفتی را هدف قرار داد که با ایجاد آتش‌سوزی وسیعی به کلی آن را نابود کرد.

وی افزود: خوشبختانه این حمله تلفات جانی و یا مجروحی نداشته است و آتش نیز پس از ۸ ساعت خاموش شده است.

به گفته میکولا لوکاچوک، رئیس شورای منطقه‌ای دنیپروپتروفسک، بمباران ارتش روسیه در ساعات پایانی سه‌شنبه در نووموسکوفسک، ۲۵ کیلومتری شمال شرق دنیپرو انجام شد.

وی با بیان اینکه مراکز غیرنظامی هدف قرار گرفته است، افزود: هیچ سرباز اوکراینی در این منطقه وجود نداشته است.

دنیپرو یک شهر صنعتی با یک میلیون نفر جمعیت است، که رودخانه‌ای به همین نام که شرق اوکراین را از بقیه کشور جدا می‌کند، از میان آن می‌گذرد.

سرنگونی دو بالگرد نظامی اوکراین در ماریوپل

ارتش روسیه اعلام کرد که دو بالگرد متعلق به ارتش اوکراین را در ماریوپل سرنگون کرده است.

 در بیانیه ارتش روسیه آمده است که این دو بالگرد در صدد تخلیه رهبران یک گردان «ملی‌گرا» از شهر تحت محاصرۀ ماریوپل بودند.

این گزارش افزود: این دو بالگرد اوکراینی سعی داشتند از سمت دریا به شهر برسند که در پی حملات سامانه‌های ضد هوایی نیروهای روسیه، سقوط کرده‌اند.

پنتاگون: جنگ در اوکراین ممکن است برای چندین سال ادامه یابد

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده گفت: جنگ و درگیری‌ در اوکراین می‌تواند برای چندین سال ادامه یابد، لذا ما اوکراینی‌ها را آموزش می‌دهیم.

میلی در سخنرانی خود در کنگره گفت: در اوکراین درگیری‌ها بیشتری رخ خواهد داد، به‌ اعتقاد من این یک درگیری طولانی‌مدت خواهد بود. فکر می‌کنم حداقل سال‌ها طول بکشد. من مطمئن نیستم که برای چند دهه باشد، اما حداقل برای سال‌ها این‌طور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha