رمز ماندگاری انقلاب در استقلال و آزادی است
کد خبر: 4046020
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
امام جمعه شهرستان طارم:

رمز ماندگاری انقلاب در استقلال و آزادی است

حجت‌الاسلام منصوری در خطبه‌های نمازجمعه،رمز ماندگاری انقلاب را در پایبندی به شعارهای اصلی آن، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا از طارم، حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه شهرستان طارم در خطبه های این هفته ۱۲ فروردین ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری ،داشتن نظم واخلاص در کارها و ضمن تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: شعار و رمز انقلاب ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی است، دشمنان ایران از حضور مردم می‌ترسند چون می‌دانند مردم در صحنه هستند مردم شهید دادن خون دادند استقرار و استمرار این نظام و حکومت و انقلاب مدیون حضور مردم و مدیون شهدا و ایثارگران و جانبازان است ، باید در مورد این ها تبیین ‌شود.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به روز طبیعت افزود: با طبیعت نامهربان نباشیم بلکه با طبیعت آشتی کنیم سعی کنیم طبیعت را زیبا نگه داریم از ریختن زباله و شکستن شاخه درختان توسط کودکان جلوگیری کنیم با نگاه کردن به سر سبز شدن طبیعت و شکوفه زدن درختان بعد از مدتی دوباره به یاد قیامت بیافتیم.

حجت‌الاسلام منصوری ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: در۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ مردم بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند حضور مردم سرمایه اصلی جمهوری اسلامی است و حکومت اسلامی و مردمی خواسته ملت است ، طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کسی جمهوری اسلامی را نصرت کند خدا را نصرت کرده است.

وی افزود: الان چندین سال است که میخواهند جمهوری اسلامی نباشد می‌خواهند جمهوری باشد، جمهوری دموکراتیک باشد. باید مواظب باشیم هر جا دیدیم جمهوری گفتند باید بدانیم توطئه ای در کار است. اما شعارو رمز ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی است. آنها می‌خواهند درباره تغییر رفتارها حرف بزنند البته خیلی سعی و تلاش می‌کنند اما از حضور مردم می‌ترسند چون می دانند مردم در صحنه هستند، مردم شهید دادند، خون دادند ، استقرار و استمرار این نظام و حکومت و انقلاب مدیون حضور مردم و مدیون شهدا و ایثارگران و جانبازان است باید در مورد این ها تبیین ‌شود. می خواهند ما را از محتوای اسلام انقلاب جدا کنند صد سال پیش در آغاز قرن جدید ۹ میلیون نفر از مردم ایران به خاطر قحطی و گرسنگی در کوچه و خیابان ها جان خودشان را از دست دادند کاربرد این قحطی و گرسنگی توسط انگلیسی‌ها آن هم به صورت عمدی انجام گرفت اما امروز در آغاز قرن جدید همان دولت استعمارگر برای آزادی یک جاسوس خود نازنین زاغری مجبور است به التماس بیفتد و مجبور است خسارت کلاهبرداری در معامله ای را که در اواخر دوران پهلوی انجام داده بود بپردازد این عظمت را مدیون جمهوری اسلامی هستیم باید بدانیم چه بودیم و کجا بودیم حالا چه شدیم و کجا هستیم ؟تازه این اول کار است.

وی ادامه داد: رضاخان که دست نشانده خودشان بود با فریب کاری و عوام‌فریبی بر سر کار آمد اما خیانت کرد، کشف حجاب، ممنوع کردن روضه خوانی و عزاداری ،منع تحصیل در حوزه علمیه ، ممنوعیت استفاده از لباس ایرانی و اجبار به پوشیدن لباس فرنگی ، تصاحب صدها هزار هکتار زمین و جنگل ،بخشیدن قطعاتی از خاک پاک و با ارزش ایران به شوروی ،ترکیه، افغانستان و عراق در قراردادهای ننگین آخال و پیمان سعدآباد و غیره.

امام جمعه شهرستان طارم تصریح کرد: تقویت تولید ملی دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری و دلسوزان و علما و مردم بزرگوار است، نقشه تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال زایی، البته انشاالله سال ۱۴۰۱ سال امیدها و بیم هاست، شاهد افزایش میزان فروش نفت در کشور خواهیم بود، توافق در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها احتمالی است که سبب افزایش درآمدهای کشور خواهد بود. اما بیم ها این است اگر خدای نکرده . مدیریت نشود احتمال ریخت و پاش های پولی در اثر برنامه ریزی ضعیف انجام خواهد گرفت. فقط باید درآمدها را در حل مشکلات معیشت و اقتصاد مردم و مبارزه بی امان با گرانی و تورم بکار گرفت.

خطیب جمعه شهرستان طارم در ادامه با اشاره به مسائل منطقه‌ای بیان کرد: عملیات موشکی مقاومت یمن و اوج درماندگی نا تو موهوم عربی، عملیات موشکی و پهپادی یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در جده و میزان ، تلفات و خسارات وارده به آن نشان می‌دهد که این عملیات یکی از شدیدترین و تاثیرگذارترین عملیات در عمق خاک عربستان است این عملیات غیر از حاکمان عربستان به دل حاکمان امارات هم ترس و وحشت انداخته است و این عملیات ها نشانگر آن است که یمن در آینده به سمت اهداف بزرگتری خواهد رفت. عربستان درخواست آتش‌بس داده و اعلام کرده در ماه رمضان به سوی یمن حمله نخواهیم کرد در حالی که این حرف ها نشانگر تسلیم شدن است ، مگر در سال های گذشته ماه مبارک رمضان نبود؟ چرا آن موقع این حرف‌ها زده نمی‌شد؟

وی تاکید کرد: پیام اصلی یمن و فلسطین که در طول یک هفته ۱۱ نظامی اسرائیل به درک واصل شده‌اند این است که شرایط تغییر کرده است و دیگر هیچ چیزی به مانند گذشته نخواهد بود از هر طرف نقشه می‌کشند اما کار به جایی نمی برند، در مذاکرات وین یکجور وقت کشی می‌کنند ،در تشکیل دولت عراق یک‌جور دخالت دارند، اما الحمدالله با ایستادگی و مقاومت و هوشیاری جبهه مقاومت مثل سگ گرسنه در منطقه پرسه می‌زنند و نفس‌های آخر خودشان را میکشند.

مرتضی قاسمی، خبرنگار افتخاری

انتهای پیام
captcha