آیین غبارروبی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه رمضان + عکس
کد خبر: 4045965
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

آیین غبارروبی مرکز اسلامی انگلیس در آستانه رمضان + عکس

مرکز اسلامی انگلیس درآستانه ماه مبارک رمضان، با هدف تکریم سنت عطر افشانی مساجد، با حضور جمعی از خیرین آیین غبارروبی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از لندن؛ سنت غبارروبی در مرکز اسلامی انگلیس برای دومین سال متوالی است که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

این آیین سال قبل با رعایت مقررات بهداشتی ناشی از کرونا برگزار شد، اما امسال حضور شماری از خیرین در کنار کارکنان این مرکز در آیین غبارروبی از جلوه‌های ویژه این سنت معنوی بود.

همزمان با آیین غبار روبی، شماری از خیرین در این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی، نماینده ولی فقیه در انگلیس لوح تقدیر دریافت کردند.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در این مراسم در سخنانی تصریح کرد: در قرآن و روایات معصومین(علیهم السلام)، تأکید فراوانی به پاکیزگی مساجد شده است و این آیین، فرصت خوبی است تا پاک به میهمانی خالق هستی در ماه رمضان برویم.

وی با اشاره به تأکید اسلام بر پاکیزگی ظاهری و باطنی، افزود: به فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) مسجد مجلس انبیاء و خانه پرهیزکاران است.

سید هاشم موسوی گفت: مرکز اسلامی انگلیس دو سالی است با هدف نظافت و تکریم دهه آخر شعبان، این مکان مقدس را که محل عبادت مؤمنین است غبارروبی و عطرافشانی می‌کند، اما امسال تلاش کردیم همزمان با این آیین، از خیرینی که همواره با هر توان و امکانی در امور مذهبی و نیکوکاری در مرکز اسلامی انگلیس مشارکت می‌کنند، قدردانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تکریم همه کسانی که حضوری و غیابی در مناسبت‌ها موجب آبادانی مساجد و توسعه فعالیت‌های مذهبی در مساجد می‌شوند، افزود: بر اساس آیه 18 سوره توبه در قرآن کریم فقط یک عده خاصی هستند که توفیق پیدا می‌کنند موجب آبادانی مساجد شوند و براساس حدیث نبوی هر کسی که خدا دوستش داشته باشد، افتخار خدمت‌گذاری به مسجد را به او اعطا می‌کند.

در پایان این مراسم، خیرین شرکت‌کننده، مرکزاسلامی انگلیس را غباروبی و عطرافشانی کردند. همزمان با غبارروبی مداح اهل بیت(علیهم السلام) نیز به مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانی پرداخت که فضای معنوی خاصی در مرکز اسلامی انگلیس حکفرما شد.

انتهای پیام
captcha