تعیین نماینده ویژه یونان در سازمان همکاری اسلامی
کد خبر: 4045510
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

تعیین نماینده ویژه یونان در سازمان همکاری اسلامی

یونان از تصمیم خود برای تعیین نماینده ویژه‌ای در سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوعاتی مطرح‌شده از سوی ترکیه در چارچوب این سازمان خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان پس از دیدار با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره، پایتخت این کشور، این تصمیم یونان را اعلام کرد.

دندیاس تصریح کرد: آن‌ها در مورد جنگ روسیه و اوکراین و مسائل منطقه‌ای مانند لیبی و شرق مدیترانه گفت‌وگو کردند. وی از حمایت مصر از یونان در چارچوب سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد.

این سازمان تاکنون در مورد اظهارات آتن اظهارنظری نکرده است.

دندیاس تصریح کرد: ما موافقت کردیم که نماینده ویژه‌ای برای یونان در سازمان همکاری اسلامی تعیین شود. این نماینده رسیدگی به موضوعاتی که ترکیه در چارچوب این سازمان را در دستور کار قرار خواهد داد، بررسی می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی، یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1969 تأسیس شد و پنجاه و هفت کشور اسلامی در این سازمان عضویت دارند.

این سازمان خود را صدای جمعی جهان اسلام می‌داند، اگرچه همه کشورهای مسلمان در این سازمان عضویت ندارند. سازمان همکاری اسلامی هدف خود را حفاظت از منافع حیاتی مسلمانان اعلام کرده است که حدود 1.6 میلیارد نفر جمعیت دارند. این سازمان دارای عضویت دائمی در سازمان ملل است.

انتهای پیام
captcha