آیت‌الله ری‌شهری به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد
کد خبر: 4045198
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
حجت‌الاسلام هادی صادقی:

آیت‌الله ری‌شهری به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: آیت‌الله ری‌شهری، هیچگاه از نام و جایگاه رهبران انقلاب برای خود استفاده نکرد و به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه،به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدی ری‌شهری که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دیگر نهادها که شامگاه ششم فروردین‌ماه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی آیت‌الله ری‌شهری و پیام‌های تسلیت بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب برای این محدث حوزوی، گفت: در پیام مقام معظم رهبری سه مرتبه از مجاهدت آیت‌الله ری‌شهری نام برده و هفت مرتبه اوصاف اخلاقی این عالم ذکر شد.

وی با بیان این که این عالم در نوشتن سیره بزرگان مطالبی را بازگو می‌کرد که مستند به آیات و روایات باشد و به قصد موعظه و پند گرفتن بیان می‌کرد، افزود: آیت‌الله ری‌شهری آنچه را می‌نگاشت ابتدا در ضمیر، روح و روان خود پیاده می‌کرد و بعد به زبان و قلم می‌آورد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، با اشاره به روایتی در رابطه با روح ایمان، اظهار کرد: آیت‌الله ری‌شهری کسی بود که با نور الهی حرکت می‌کرد، روح ایمان در وجود او درخشان بود و شخصی که با وی مواجه می‌شد، احساس شعف به او دست می‌داد؛ اثر خضوع و خشوع در برابر روایات را در مکتوبات آن مرحوم می‌یابیم و در واقع اسلام حقیقی در وجودش پیاده شده بود.

وی با بیان اینکه ویژگی و تنوع علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی توام با اخلاص از آیت‌الله ری‌شهری، شخصیتی کم نظیر پدید آورده بود، به عرصه مجاهدت علمی آن عالم ربانی اشاره کرد و گفت: در قرآن و حدیث پیشتاز بود، حدیث را کاملاً با قرآن همراه ساخته بود و با هم کار را پیش می‌برد.

صادقی با بیان اینکه آیت‌الله ری‌شهری حافظ کل قرآن و بسیاری از احادیث بود، افزود: آن عالم فقید در قرن گذشته حدیث شیعه را احیا کرد؛ یکی از مجاهدت‌های ویژه علمی آیت‌الله ری‌شهری، خرج کردن آبروی خود در بیان حقایق بود؛ در بیان حقایق علمی کوتاه نمی‌آمد و همه کارهای وی همراه با اخلاص بود، هیچگاه به دنبال تعریف و تمجید نبود و همه فعالیت‌هایش را لطف خداوند می‌دانست.

وی افزود: آیت‌الله در حوزه جهاد تبیین پیشتاز بود و کتاب‌هایی در این عرصه نوشت، روشنگری‌هایی کرد و در مقابل تحریف‌ها دست به قلم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به مجاهدت‌های سیاسی  آن عالم فقید اظهار کرد: مبارزه با باند نفوذ مهدی هاشمی از اقدامات این عالم است؛ در عرصه مقابله با نفوذ و نفاق پیشتاز و در این زمینه یاور امام بود؛ هیچگاه از نام و جایگاه رهبران انقلاب برای خود استفاده نکرد و به تمام معنا برای انقلاب مجاهدت کرد.

انتهای پیام
captcha