شرایط استان کرمان در شأن مردم نیست
کد خبر: 4043977
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
امام جمعه موقت کرمان: 

شرایط استان کرمان در شأن مردم نیست

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه کرمان دارای منابع غنی الهی است اما وضعیت و حال مردم آن به ویژه در جنوب استان خوب نیست، گفت: مسئولان باید از منافع مردم کرمان بیشتر دفاع کنند زیرا این شرایط در شأن مردم ما نیست.

حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان امروز ۲۷ اسفندماه در آئین نماز جمعه شهر کرمان با تبریک سالروز ولادت امام زمان(عج) بیان کرد: در مورد مسئله مهدویت، موضوعات مختلفی مطرح شده است که از جمله آن‌ها مسئله عمر حضرت ولی عصر، غیبت و ظهور ایشان، وظایف منتظران و حکومت جهانی ایشان است.

حجت‌الاسلام عربپور با اشاره به علت غیبت امام زمان(عج) ادامه داد: در ابتدا ایشان در غیبت صغری بودند که در این دوران از طریق ۴ نائب با مردم در ارتباط بودند و پس از آن‌که آخرین نامه را به نماینده خود فرستادند اعلام شد که غیبت کبری آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مردم باید از دسترسی به امام زمان خود محروم باشند؟ گفت: ایشان گرچه به ظاهر در غیبت هستند اما مانند خورشیدی که پشت ابر است برکاتشان به کل هستی می‌رسد.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: در روایات دلایلی برای این غیبت ذکر شده است که یکی از آن‌ها این است که غیبت سِرّی از اسرار پروردگار است که پس از ظهور بخشی از آن سِر آشکار خواهد شد.

وی دومین علت را بیعت نکردن امام زمان با هیچ حاکم ظالمی عنوان کرد و گفت: علت سوم غیبت امام زمان(عج) امتحان شیعیان در جهات مختلف است که یکی از آن‌ها نشان دادن ثابت قدم بودن بر ایمان در دوران غیبت است و دلیل چهارم غیبت امام عصر این است که ستمگران به دنبال قتل ایشان هستند.

حجت‌الاسلام عربپور در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه شأن شهر کرمان شب گذشته و امروز در خصوص نیمه شعبان آن‌چه که اتفاق افتاد نبود و باید بیش از این توجه می‌شد، از سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کرد و گفت: امنیت امروز داخلی کشور را مدیون زحمات این عزیزان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به گردن زدن ۸۱ انسان در کشور سعودی گفت: در این کشور یک طایفه بر مردم حکومت می‌کنند و حرکات وحشیانه انجام می‌دهند و ما این عمل وحشیانه را محکوم کرده و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

امام جمعه موقت کرمان با قدردانی از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در موشک‌باران مرکز اسرائیل در عراق و ابراز تاسف از موضع‌گیری مسئولان عراقی، به قرارگیری در آستانه سال نو اشاره کرد و افزود: در این ایام به یاد فقرا باشیم و هر اقدامی که می‌توانیم در این راستا انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای منابع غنی الهی است اما وضعیت و حال مردم آن به ویژه در جنوب کرمان خوب نیست، گفت: مسئولان کرمان باید از منافع مردم کرمان بیشتر دفاع کنند زیرا شرایط الان در شأن مردم ما نیست. از رئیس جمهوری می‌خواهیم به کرمان سفر کنند و امیدواریم در این دولت حال مردم بهبود یابد.

انتهای پیام
captcha