نگاهی به برنامه‌های فرهنگسرای سرو در نیمه شعبان
کد خبر: 4043414
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

نگاهی به برنامه‌های فرهنگسرای سرو در نیمه شعبان

فرهنگسرای سرو به‌مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت حجت، امام مهدی(عج) ویژه‌برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، فرهنگسرای سرو به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان فعالیت‌های جهادی مختلفی را در مناطق محروم و روستاهای کمتر برخوردار برگزار می‌کند. در ادامه فعالیت‌های جهادی این مدیریت فرهنگی، ویژه‌‌برنامه‌ «مهر آل یاسین» با موضوع توزیع کفش شب عید برای کودکان و نوجوانان محروم ساکن در روستاهای پاکدشت در شب نیمه شعبان برگزار می‌شود. همچنین در قالب ویژه‌برنامه «نسیم مهر شعبان» و «شمیم مهرورزی انتظار» البسه نوروزی در بین کودکان و نوجوانان محروم روستای پاکدشت سمیعی توزیع می‌شود.

همچنین جشن اعیاد شعبانیه ویژه کودکان و نوجوانان در روستای پاکدشت قدرتی برگزار و گوشت و مواد غذایی در روستاهای پاکدشت سمیعی و قدرتی توزیع می‌شود. علاوه بر این، خانه فرهنگ گلها به‌مناسبت سالروز ولادت امام عصر(عج) در ویژه‌برنامه «شادی را قسمت کن» بسته‌های غذایی در مناطق کم‌برخوردار اطراف تهران توزیع می‌کند.

براین اساس، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 از همه خیرین دعوت می‌کند با شرکت در این امر خداپسندانه و همکاری با فرهنگسرای سرو نسبت به تهیه اقلام شب عید برای مناطق محروم اقدام کند.

فرهنگسرای سرو نیز در سالروز میلاد امام زمان(عج) موکب «بهار دلها» را راه‌اندازی می‌کند. این موکب مربوط به اهدای گلدان مزین شده به دعای فرج، به رانندگان تاکسی و مغازه‌دارها است که همزمان با نیمه شعبان در سطح منطقه 6 تهران برگزار می‌شود.

در بخشی دیگر از برنامه‌‌های فرهنگسرای سرو به‌مناسبت میلاد امام مهدی(عج)، تولیدات تصویری «لحظات عاشقی» در فضای مجازی از سوی این مرکز منتشر می‌شود. این محتوای اینترنتی به‌مناسبت نيمه شعبان و ميلاد فرخنده حضرت مهدی(عج) با هدف ترویج فرهنگ مهدوی، مقوله انتظار و معرفی این فرهنگ به نسل جوان تولید شده و درخصوص مسائلی نظیر انتظار، هدف و فلسفه آن صحبت می‌کند.

فرهنگسرای سرو همچنین به‌مناسبت نیمه شعبان کلیپی با عنوان «ماه دل‌آرا بیا» تولید کرده و جشن مردم، چراغانی و آذین‌بندی کو‌چه‌ها و معابر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به‌مناسبت نیمه شعبان را به تصویر کشیده است. همچنین به‌مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان ویژه‌برنامه جشن «چراغانی» با هدف تقویت فرهنگ انتظار و امیدبخشی به جامعه برگزار می‌شود.

از دیگر اقدامات فرهنگسرای سرو به‌مناسبت نیمه شعبان می‌توان به تولید محصول تصویری با محوریت قرائت دعای فرج با صدای رهبر معظم انقلاب، خوانش گزیده‌ای از دعای عهد، تولید مجموعه استوری‌هایی با موضوع مهدویت و میلاد امام زمان(عج)، برپایی موکب عاشقان صاحب‌الامر(عج) توزیع شیرینی، شربت و چای، در خیابان وزرا جنب مسجد حضرت ولی‌عصر(عج)، پنج‌شنبه، 26 اسفندماه، ساعت 15، «عطر بهار می‌آید»، برگزاری جشن نیمه شعبان، پنج‌شنبه، 26 اسفندماه، ساعت 11، خیابان یوسف‌آباد، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان شهید جهان‌آرا، کتابخانه شهید جهان‌آرا و برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در روستاهای محروم، تولید و انتشار فوتوکلیپ نیمه شعبان و... اشاره کرد.

منصوره مرادی‌نیا

انتهای پیام
captcha