افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4041850
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

افزایش ۹۰ درصدی پرداخت زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: پرداخت زکات در این استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافت.

زکات

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 18 اسفندماه در نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: امسال ۲۶ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد جمع‌آوری شده است این در حالی است که این مقدار در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است، افزود: ۶۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و ۳۰ درصد هم در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه‌وبویراحمد در زمینه پرداخت زکان جزء استان‌های برتر کشور است، اضافه کرد: از مجموع ۵۰۷ روستای مشمول زکات در استان امسال ۲۷۱ روستا زکات پرداخت کردند.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست ترویج فرهنگ زکات را از طریق تریبون‌های نمازجمعه و رسانه ملی گام مهم برای آگاهی‌سازی مردم در این زمینه دانست و تصریح کرد: پرداخت زکات موجب کاهش طبقات اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در جامعه می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان از دستگاه‌ها و ائمه جمعه فعال در زمینه زکات تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha