انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استاندار بوشهر با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما + عکس
کد خبر: 4041434
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استاندار بوشهر با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما + عکس

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان استاندار بوشهر با مدیر شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران برای انعکاس برنامه‌های معارف دینی، قرآنی، مذهبی و آیینی منعقد شد.

جلسه استاندار بوشهر با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، طی جلسه‌ای تفاهمنامه دانش‌بنیان فرهنگی و اجتماعی بین احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر شورای معارف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره‌برداری، مشارکت جهادی و هم‌افزایی عملیاتی، عینیت‌بخشی و نشر مؤثر فرهنگ دینی و قرآنی، امروز، 17 اسفندماه در سالن کنفرانس شبکه قرآن و معارف سیما امضا شد. 

این جلسه در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی با محوریت مجالس ابتهال، تواشیح، اذان، تدبر و تفسیر، تولید و انعکاس آثار فاخر و مفید در این زمینه و نیز تبیین مسائل دینی و معارفی و آیینی، فرهنگ‌سازی نهج‌البلاغه‌خوانی، بازخوانی تألیفات عالمان و مفاخر روحانیت، معرفی چهره‌های الگو و سیره‌های ناب در سبک زندگی با توجه به ظرفیت‌های مناطق شهری و روستایی استان بوشهر برگزار شد.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در این جلسه به تاریخچه فعالیت‌های قرآنی و معارفی علما، مردم و مفاخر این استان پرداخت و اظهار کرد: بهترین سیره عملی و علمی در سبک زندگی توحیدی و در دریای بیکران بندگی و به‌عنوان درس برتر اطاعت از دستورات حضرت باریتعالی است، و بوشهر نیز به‌عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران به‌دنبال استمرار فعالیت‌های قرآنی و مذهبی و تأثیر آن در تمامی ابعاد و ساختار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی جامعه است. 

وی ادامه داد: در سفر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سال ۱۳۷۴ به استان بوشهر ضمن تبیین مبارزات سردار شهید رئیسعلی دلواری در مقابله با استعمار انگلیس، بر شایسته‌سالاری دینی و داشتن ارتباط صمیمی با مردم جامعه به‌منظور کسب رضایت الهی و حفظ آرمان‌های نظام و برپایی امنیت پایدار کشور در عرصه ملی و بین‌المللی تأکید کردند. 

استاندار بوشهر دولت مقتدر و انقلابی سیزدهم را دولت خادم قرآن و عترت و شهدا دانست و بیان کرد: دولت انقلابی نسبت به برنامه‌های فرهنگی و دینی و قرآنی مبتنی بر ارزش‌های الهی و اسلامی و تأثیرات تابناک و مؤثر آن در نظام اجتماعی و نهاد خانواده و ساختار آموزشی و تربیتی اهتمام ویژه دارد. 

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این آیین از پیگیری‌های ویژه استاندار بوشهر در حوزه تبلور و عینیت‌بخشی به ترویج فعالیت‌های قرآنی و عترتی و معارفی قدردانی کرد و گفت: استان بوشهر سمبل مقاومت در مقابل تهاجم‌ فرهنگی و نظامی استعمار پرتغال و انگلیس بوده است و فقیهان مجتهد و علمای دینی خطه خلیج‌ فارس پرچمدار و رهبریت این مقاومت عزت‌آفرین و مقتدرانه بوده‌اند. 

دبیر شورای معارف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی استان بوشهر را ممتاز دانست و افزود: تمامی امکانات و برنامه‌های رسانه ملی در شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه‌ها در خدمت استعدادها و نخبگان و مفاخر سایر اقشار مردمی در مناطق شهرها و روستاهاست و برنامه ۱۰ ساله تلاوت اسراء که رسالت معرفی استعدادهای درخشان قرآنی را به جامعه قرآنی دارد یکی از ظرفیت‌های برنامه‌ای شبکه قرآن و معارف سیما است. 

پخش زنده ۱۲۰ ساعت برنامه‌های قرآنی و معارفی 

شیخ‌اکبری بیان کرد: سال گذشته به خاطر ویروس کرونا حجم برنامه‌های تولیدی و پخش زنده در شبکه قرآن و معارف سیما ویژه ماه مبارک رمضان بالا رفت و قریب به ۱۲۰ ساعت تلاوت مجالس جزءخوانی از مسجد جمکران شهر قم، حرم امام رضا(ع) شهر مشهد، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری و حرم مطهر امام خمینی(ره) شهر تهران از طریق این شبکه در ایام کرونایی پخش زنده شد و همچنین روزانه حدود ۱۱ ساعت برنامه‌های معارفی از سایر استان‌ها از طریق شبکه قرآن و معارف سیما تولید و پخش زنده شد. 

همچنین هادی صلح‌جو، مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما و علیرضا یزاف، مشاور استاندار بوشهر در امور ترویج فعالیت‌های قرآنی به ارائه گزارشی از حوزه مسئولیتی خود و اهمیت توجه به استعدادهای جوان و گسترش پویش خانگی قرآن کریم پرداختند. 

تجلیل از خبرنگار ایکنا 

یادآور می‌شود، در این جلسه احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر از جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، جواد عزتی‌پور، قائم‌مقام شبکه قرآن و معارف سیما، هاجر محمدی، عکاس ایکنا با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. همچنین از حامد فکوری، خبرنگار ایکنا به‌عنوان فعال رسانه‌ای بوشهر از سوی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل شد. 

خبرنگار: حامد فکوری 

عکاس: هاجر محمدی 

انتهای پیام
captcha