اقدام مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 4041239
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
رئیس جامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم:

اقدام مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقدام عملی مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه است، گفت: جامعه امروز نیازمند ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان است، زیرا در سایه اعتمادسازی، مردم به جای تاثیرپذیری از دیگران به حاکیمت اعتماد می‌کنند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیرشورای عالی حوزه‌های‌علمیه، ۱۶ اسفند در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه فضای مجازی باید به صورت چند جانبه نکاتی را مدنظر قرار داد که از جمله می‌توان به توجه به زیرساخت‌های لازم از قبیل ایجاد شبکه ملی فضای مجازی که متاسفانه پس از گذشت چند سال هنوز به نتیجه نرسیده، تولید محتوای مناسب و جذاب اشاره کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: برنامه‌ریزی در جهت خنثی سازی نقشه دشمنان مبنی بر حکمرانی از طریق فضای مجازی، برنامه ریزی به منظور تغییر در سبک زندگی جوامع و ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان از دیگر مواردی است که باید به آن‌ها توجه کرد زیرا در سایه اعتمادسازی، مردم ما، دیگر به برنامه‌های دشمن توجه نمی‌کنند و به جای تأثیرپذیری از افکار دیگران، به حاکمیت اعتماد می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اقدام عملی مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه است. کلمات نورانی اهل بیت(ع) باید در قالبی نوین به جهان عرضه شود. باید زمینه‌های مناسبی در اختیار حوزه‌ علمیه قرار گیرد تا کار به صورت فعال دنبال شود. هدف انقلاب ما تسخیر افکار جهانیان به واسطه تولیدات محتوایی مناسب است که این امر نیاز به کار جدی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پیش بینی آینده را از وظایف شورای عالی فضای مجازی توصیف کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: «المؤمنون هم الذین عرفوا ما امامهم» یعنی انسان با ایمان کسی است که منتظر نماند تا حادثه‌ای رخ دهد بلکه شرایط را پیش بینی و بر اساس آن برنامه ریزی کند. فضای مجازی پیوسته در حال تکامل و تغییر است و باید اکنون با رصد دقیق، برای آینده برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت پذیرد.

امام جمعه قم با اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی از مسائل نوپیدایی است که از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید است. باید هر دو جنبه به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد. البته تحقق کامل آرمان‌های ناب اسلامی بر اساس وعده‌هایی که داده شده است متوقف بر زمانی است که حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) کار را در دست بگیرند؛ اما معنای انتظار این نیست که ما بنشینیم و دست روی دست گذاشته، تسلیم حوادث و پیش آمد‌های مختلف شویم.

در ابتدای این دیدار ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گزارشی از فعالیت‌های این دو سازمان و وضعیت فضای مجازی و اقدامات لازم ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha