ایجاد اُنس با معارف ثقلین از اهداف جشنواره المصطفی است
کد خبر: 4039945
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی اعلام کرد:

ایجاد اُنس با معارف ثقلین از اهداف جشنواره المصطفی است

حجت‌الاسلام جعفر کریمی‌قدوسی گفت: این جشنواره به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی در کشور‌های مختلف مطرح بوده و از طریق تنوع ملیتی به عنوان هماورد عظیم برای شرکت کنندگان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی‌قدوسی، معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۱۱ اسفند طی سخنانی در آیین اختتامیه بیست‌ و‌ هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهارکرد: جشنواره قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه هرساله در جهت انس مخاطبین، دانش آموختگان، اساتید، کارکنان و خانواده این مجموعه با معارف الهی در داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی با بیان اینکه مراکز المصطفی در کنار فعالیت‌های علمی و تربیتی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی دارد، تصریح کرد: این جشنواره به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی در کشور‌های مختلف مطرح بوده و از طریق تنوع ملیتی به عنوان هماورد عظیم برای شرکت کنندگان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره بنا دارد که آموزه‌های قرآنی را به جامعه مخاطبین به‌ویژه خانواده‌های جامعة‌المصطفی معرفی کند و زمینه توجه به انس به قرآن و آشنایی با فنون و مهارت‌های قرآنی را ترویج دهد.

وی با بیان اینکه المصطفی به عنوان نهادی علمی و تربیتی در جهت اهداف نظام اسلامی فعالیت می‌کند، تصریح‌ کرد: این مرکز در کنار فعالیت علمی و آموزشی خود تلاش دارد تا ظرفیت‌ها و استعداد‌های طلاب و نخبگان را ارتقا دهد و این جشنواره را به عنوان بازخورد این فعالیت‌ها به مخاطبین معرفی کند.

حجت‌الاسلام کریمی برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی را از رسالت‌های جامعة‌المصطفی العالمیه برشمرد و گفت: قریب به ۱۵ هزار نفر از طلاب و دانش آموختگان جامعة‌المصطفی العالمیه از ۳۵ کشور دنیا در ۲۰ رشته در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآنی و حدیثی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش کتبی و شفاهی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد، گفت: دانش آموختگان و طلاب سراسر کشور در دو بخش مهارتی و در رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن در مقاطع مختلف و در بخش معارفی شامل تفسیر قرآن مهر، اصول‌کافی و تفسیر نمونه، ابتهال و اذان و ... به صورت مجازی به رقابت پرداختند که آثار ارسالی توسط داوران بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفت و ۴۰ نفر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند و رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در نگاه ابتدایی، مسابقه حقیقی و بزرگ‌ترین مسابقه‌ای به شمار می‌رود که در موضوع قرآن و حدیث در میان مجامع قرآنی در کشور‌های مختلف مطرح است، تنوع ملیتی، تعدد و گستردگی رشته‌ها، مقاطع و مخاطبان آن را ستودنی دانست و تصریح کرد: در مرحله نخست در نظر داریم آموزه‌های وحیانی قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) را به مخاطبان معرفی کنیم و زمینه تمسک به آن را فراهم کنیم و بدین ترتیب، خانواده بزرگ جامعةالمصطفی با معارف قرآن و حدیث و نیز مهارت‌ها و فنون آخرین کتاب آسمانی آشنا شوند و با قرآن بیش از پیش انس بگیرند.

انتهای پیام
captcha