مسئولان فرصت استماع کلام وحی در مسابقات قرآن را دریابند + صوت
کد خبر: 4039780
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
محمدحسین حسنی بیان کرد:

مسئولان فرصت استماع کلام وحی در مسابقات قرآن را دریابند + صوت

مدیرعامل ایکنا با اشاره به حضور کم‌رنگ مسئولان در شب‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی تاکنون، بیان کرد: مسئولان فرهنگی و حوزه‌های دیگر کشور حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن را به مراسم افتتاحیه و اختتامیه و گرفتن عکس‌های یادگاری در این دو مراسم محدود نکنند و برای بهره بردن از فضای استماع کلام وحی در محل مسابقات حضور پیدا کنند.

مسئولان فرصت استماع کلام وحی در ایام مسابقات قرآن را از دست ندهند

به گزارش ایکنا، رادیو قرآن در شب‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن(9 تا 14 اسفندماه) در تالار اندیشه حوزه هنری، با راه‌اندازی استودیویی اقدام به گفت‌وگو با مسئولان و مدیران فرهنگی و قرآنی کشور در حاشیه برگزاری رقابت‌ها کرده است.

شب گذشته دهم اسفندماه محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا با حضور در این برنامه با اجرای حمید عبیری، به بیان برخی از فعالیت‌های ایکنا در این مسابقات و وضعیت مسابقات بین‌المللی قرآن پرداخت.

وی گفت:‌ در حال حاضر ایکنا پخش زنده مسابقات را برنامه‌ریزی کرده و تا پایان مسابقات ادامه خواهد داد تا مخاطبانش علاوه بر بهره بردن مسابقات با خبرهای مکتوب، به صورت زنده نیز در جریان تلاوت‌ها و کیفیت اجرای شرکت‌کنندگان قرار گیرند.

محمدحسین حسنی افزود: در کنار محل مسابقات، استودیویی مستقر شده تا پس از اجرای شرکت‌کنندگان در هر روز، تحلیل این اجراها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذاریم. این برنامه تحلیلی که به صورت زنده و از صفحه رسمی اینستاگرام ایکنا iqna_video پخش می‌شود یک ساعت قبل از شروع مسابقات است. این برنامه‌ تحلیلی با حضور کارشناسان و اساتید برجسته، که سابقه خوبی در گروه داوری مسابقات بین‌المللی قرآن طی ادوار گذشته داشته‌اند، اجرا خواهد شد.

مدیرعامل ایکنا بیان کرد: علاوه بر این گفت‌وگوی تحلیلی، تلاش خواهد شد تا مهمانان و مسئولان دیگری نیز حضور داشته باشند تا گفت‌وگوهایی پیرامون مسابقات و کارکرد آن در فضای فعالیت‌های قرآنی کشور شکل بگیرد. سرویس‌های خبری فعالیت‌های قرآنی،‌ چندرسانه‌ای، عکس و بین‌الملل ایکنا به طور مرتب و تا پایان مسابقات در سالن حضور می‌یابند تا آخرین وضعیت مسابقات را رصد کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انعکاس اخبار مسابقات در زبان‌های بین‌المللی ایکنا، اظهار کرد: ایکنا در حال حاضر اخبار و محتواهای تولید شده را به 22 زبان زنده دنیا ترجمه می‌کند و شاید در بین رسانه‌های مکتوب دارای بیشترین تنوع زبانی است. گروه خبری که در محل مسابقات حضور دارند، اخبار را به زبان فارسی تولید و منتشر می‌کنند و خبرنگاران سایر زبان‌ها نیز با کمی فاصله زمانی اقدام به انتشار خبرها به زبان‌های دیگر خواهند کرد، چرا که مترجمان ما بومی کشورهای همان زبان بوده و تا کار ترجمه صورت گیرد، زمان می‌برد.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به انعکاس مسابقات از رسانه ملی اشاره و اظهار کرد: ما هر سال به رسانه ملی نقد می‌کردیم که انعکاس مسابقات را به دو شبکه رادیو قرآن و شبکه قرآن محدود کرده است، اما امسال به نظر می‌رسد شبکه‌های بیشتری در تلاشند و به عنوان یک مخاطب از مجموعه صدا و سیما به خاطر این اهتمام قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در ایام برگزاری مسابقات بتوانیم بیش از 300 خبر را به صورت مکتوب مخابره کنیم. البته همراهی ایکنا با ستاد برگزاری مسابقات محدود به ایام مسابقات نبوده و از روزهای ابتدایی شروع به کار ستاد و به تناسب، سعی شده است این پوشش خبری وجود داشته باشد. البته بعد از مسابقات نیز بر روی نقد این رویداد بین‌المللی تمرکز خواهیم کرد.

مدیرعامل ایکنا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حضور بیشتری از سوی مسئولان در مسابقات بوده‌ایم، گفت: صحبت‌های امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاحیه دلنشین بود اما انتظار داشتیم حضور مسئولان دلگرم کننده‌تر باشد. مسئولان فرهنگی در این روزها یادشان بماند که مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور در تراز بین‌المللی در حال برگزاری است و برای استماع کلام وحی که اثرات بسیار زیادی دارد، حضور یابند.

وی در پایان تصریح کرد: مسابقات قرآن ایران در کنار مسابقات مالزی جزء برترین رویدادهای قرآنی جهان اسلام است و در مسابقات مالزی شاهدیم که عالی‌ترین مقامات کشور ساعت‌ها پای استماع قرآن می‌نشینند اما در ایران چنین نیست و جای گلایه وجود دارد.

کد

انتهای پیام
captcha