احداث مساجد در طرح مسکن ملی چهارمحال‌وبختیاری دیده شود
کد خبر: 4038913
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
معاون استاندار تأکید کرد:

احداث مساجد در طرح مسکن ملی چهارمحال‌وبختیاری دیده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مسئله مسکن ملی می‌طلبد که اماکن عمومی به‌ویژه مساجد دیده شوند و چه خوب است که در هر شهرک جدیدی که ایجاد می‌شود مسجد در محوریت توسعه قرار گیرد و بهترین و زیباترین محل به احداث مسجد اختصاص یابد.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌ میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هفتم اسفندماه در جلسه سیاستگذاری امور مساجد استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و اعضای این ستاد در شهرکرد و به‌صورت ارتباط مجازی با شهرستان‌ها برگزار شد با اشاره به نقش تأثیرگذار مساجد از زمان مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: پرداختن به احداث مساجد جدید و توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این اماکن مقدس جزو وظایف ذاتی همه دستگاه‌هاست و مسئولان نیز بر این موضوع تأکید دارند.

وی ادامه داد: کار در حوزه مساجد توفیق است و به فرمانداران توصیه می‌شود که مسائل و مشکلات مربوط به توسعه مساجد را به‌صورت ویژه و در اسرع وقت پیگیری کنند، بازوان نهادهای متولی در توسعه مساجد باشند و با تمام وجود خدمت کنند.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه صورت‌ جلسات مربوط به توسعه مساجد نباید معطل رسیدن به جلسه بعدی بماند، گفت: می‌طلبد که یک کارگروه یا نیروی پیگیر اجرایی شدن مفاد جلسات شورای سیاستگذاری امور مساجد به کار گمارده شود تا بتوان این مصوبات را اجرایی کرد.

وی با یادآوری جای خالی پرداختن به مباحث نرم‌افزاری مساجد استان در کنار توسعه فیزیکی، بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری و برنامه‌های درون مساجد نیازمند یک بسته محکم و قوی هستیم و نباید به مبحث اقامه نماز در مساجد اکتفا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: از ظرفیت خیران در توسعه همه‌جانبه مساجد نباید غافل باشیم و انسان‌های خیراندیش زیادی هستند که مایلند در این زمینه سهیم باشند همچنان که این موضوع تا کنون نیز اتفاق افتاده است؛ در مبحث ایجاد مساجد جدید باید به مسئله ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای مسجد نیز دیده شود.

حسین‌میرزایی گفت: در مبحث مسکن ملی می‌طلبد که اماکن عمومی به‌ویژه مساجد دیده شوند و چه خوب است که در هر شهرک جدیدی که ایجاد می‌شود مسجد در محوریت توسعه قرار گیرد و بهترین و زیباترین محل به احداث مسجد اختصاص یابد تا مشکلات فقدان مساجد در طرح مسکن مهر تکرار نشود.

بررسی مشکلات زیرساختی مساجد استان

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ملک‌محمدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در خصوص مسائل و مشکلات مساجد استان، اظهار کرد: محله کوی پلیس بدون مسجد است لذا مقرر شد از طریق شورای شهر شهرکرد پیگیری‌های لازم برای جانمایی مسجد انجام شود؛ همچنین مشکل مسجد محله مهدی‌آباد این شهر در تأمین زمین مسجد حل شده است و به‌زودی کلنگ احداث این مسجد به زمین خواهد خورد.

وی ادامه داد: همچنین بلوار آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان مهم‌ترین بلوار شهر، فاقد مسجد است که مقرر شد با رایزنی با ادارات واقع در این محدوده قطعه زمینی برای احداث مسجد تخصیص یابد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تصریح کرد: مساجد مسکن مهر شهرهای شلمزار، لردگان و فرادنبه که چندین سال است پیگیری می‌شود در مرحله‌ای از کار احداث مساجد به‌دلیل نبود اعتبارات متوقف شده‌اند که مقرر شد راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان زیر نظر معاونت عمرانی استاندار این مشکل را زودتر رفع کنند؛ همچنین برای احداث مساجد مسکن مهر شهرهای بن، اردل و فارسان نیز در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

در این جلسه، هر یک از اعضای شورای سیاستگذاری امور مساجد استان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات پرداختند و موضوعاتی چون لزوم درآمدزایی مساجد، مشکلات مسجد پل زمانخان سامان، مشکلات مسجد نو شهرکرد، خانه عالم کوهرنگ، ساخت مصلای شهر نقنه، صدور شناسه ملی برای مساجد، همکاری مبلغان و امامان جمعه و جماعات در تبیین مفهوم احسان و نیکوکاری همزمان با هفته نیکوکاری در استان، تبیین ضرورت توجه به واکسیناسیون توسط ائمه جماعات مساجد، توجه به امور بهداشتی مساجد و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha