برگزاری کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم به زمان دیگری موکول شد
کد خبر: 4038747
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
رضایی اصفهانی خبرداد:

برگزاری کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم به زمان دیگری موکول شد

دبیرعلمی کنگره بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن وحدیث» از تغییر زمان برپایی این کنگره خبر داد.

محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث و دبیر علمی کنگره بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب؛ از منظر قرآن وحدیث» شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: همانطور که مستحضرید قرار بود این کنگره در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه مصادف با ایام صدور بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شود، با توجه به موج جدید ویروس کرونا در کشور و وضعیت قم با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد این کنگره در تاریخ ۱۲ اسفندماه برگزار شود که با توجه به عدم تغییر شرایط کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث به زمان دیگری موکول می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدیوسف موسوی دبیر اجرایی کنگره ضمن تشریح آخرین وضعیت آثار رسیده به خبرنگار ایکنا گفت: تمام مقدمات برای برگزاری یک کنگره علمی و بین‌المللی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن وحدیث آماده است، لذا با توجه به شرایط کرونایی شهر، فعلا امکان برگزاری وجود ندارد.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش‌عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره، پنج کمیته اجرایی، علمی، تشریفات، پشتیبانی و هماهنگی تشکیل شده است که تاکنون بیش از ۵۰ جلسه تشکیل داده‌اند. این کنگره ۳٠ اثر دارد که ۲۲ جلد کتاب، هفت عنوان مجله و یک نرم‌افزار را شامل می‌شود.

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ از منظر قرآن و حدیث» اظهار کرد: نتایجی که از این کنگره به دست می‌آید، در اختیار رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های‌علمیه قرار داده می‌شود تا محتوا‌های تولید شده مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان کرد: بیش از هزار پوستر از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ۱۶ زبان زنده دنیا آماده انتشار است و نمایشگاهی مرتبط با کنگره برپا می‌شود، همچنین آثار جانبی شامل پوستر، کلیپ‌ها و فیلم به ۴۰ زبان زنده دنیا در دست آماده‌سازی است.

سیدیوسف موسوی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه ۱۰ کشور و ۴۰ مجموعه علمی دانشگاهی و حوزوی در برپایی این کنگره عظیم مشارکت دارند، گفت: به منظور نظم و برنامه‌ریزی دقیق شش کمیته تخصصی«سبک زندگی»، «انقلاب اسلامی و غرب و شرق از منظر قرآن»، «دانش‌های قرآنی و اسلامی»، «آینده پژوهی قرآنی و حدیثی»، «کمیته بین الملل با حضور اندیشمندان ۱۰ کشور» و «کمیته تخصصی خواهران»، را راه اندازی کرده‌ایم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه ۴۰ مرکز علمی و فرهنگی حوزوی و دانشگاهی با دبیرخانه این کنگره همکاری دارند، ادامه داد: علاوه بر چاپ ۲۲ جلد کتاب آثار برتر کنگره، چهار مجله علمی «قرآن و علم»، «مطالعات قرائت قرآن»، «قرآن‌پژوهی خاورشناسان» و «علوم حدیث تطبیقی»، فاخرترین مقالات ارائه شده به کنگره را چاپ خواهند کرد.

وی جوان‌گرایی را بارزترین ویژگی این کنگره بین‌المللی توصیف کرد و گفت: از تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ چکیده مقاله رسیده که ۹۵۰ مقاله مربوط به جوانان بود و با نگاه جریان‌سازی علمی و بسیج بیش از یک‌هزار پژوهشگر در این مسیر، به کارگیری ظرفیت دانشی دانشگاه‌های کشور و بهره‌گیری از اندیشه و دانش ۱۵۰ استاد حوزه و دانشگاه، از مهم‌ترین ثمرات این کنگره به شمار می‌آید.

انتهای پیام
captcha