دانشجوی علوم پزشکی با نقش دین در سلامت آشنا باشد
کد خبر: 4038639
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

دانشجوی علوم پزشکی با نقش دین در سلامت آشنا باشد

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی باید با نقش و اهتمام دین در سلامت آشنا شود، گفت: هدف حوزه علوم میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی پیوند سلامت و دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طاهری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد طاهری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم افتتاحیه ششمین حوزه علوم میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی قم که پنجم اسفندماه در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، ضمن توصیه به بهره‌برداری از فیوضات ماه رجب گفت: دین تأمین‌کننده توشه دنیا و آخرت انسان است و لذا خداوند می‌فرماید همه آنچه که برای زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها نیاز است در قرآن کریم آورده شده است.

وی در پاسخ به این شبهه که اگر همه چیز در دین هست، پس چرا زندگی بسیاری از مردم دچار مشکلاتی است گفت: باید مانند کسی که به دنبال طلاست، مدام تلاش کنیم و زحمت بکشیم تا بتوانیم همه مباحث دین را در زندگی پیاده کنیم و آن گاه بر اساس وعده الهی، دیگر هیچ نگرانی‌ و ترسی در زندگی به وجود نخواهد آمد.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت در دوران مبارزه با ویروس کرونا، گفت: اگر روحیه ایثار و شهامت توسط کادر درمان و مدافعان سلامت نبود، امکان مبارزه با این شرایط سخت، وجود نداشت و مدافعان سلامت با اقتدا به رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم بر خود تکلیف دیدند که باید از مردم و کشور خودشان دفاع کنند.

طاهری با تلاوت آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» در خصوص نقش دین و معنویت در ایجاد روحیه و آرامش‌بخشی به افراد، عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شد بسیاری از عزیزان ما در ایام شیوع کرونا از دست بروند، عامل ترس بود ولی یاد خدا و توجه به معنویات باعث آرامش قلبی خواهد شد چراکه اگر انسان بداند یک پشتوانه قوی مانند خدا دارد و هیچ چیزی بدون اراده خداوند اتفاق نخواهد افتاد، از هیچ عاملی ترس نخواهد داشت.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این نکته که دانشجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه علوم پزشکی باید نقش و اهتمام دین در سلامت آشنا شود افزود: هدف حوزه علوم میان‌رشته‌ای این است که اگر قرار است در حوزه سلامت بخواهد اقدامی انجام شود باید دین را هم در آن دخیل دانست چون دین برنامه زندگی است.

وی با اشاره به وجود آیات و احادیث فراوان در زمینه سلامت افزود: امروز ما با اتکا به همین احادیث و روایات معصومین می‌توانیم در دنیا در حوزه سلامت و بهداشت و درمان حرف جدید برای گفتن داشته باشیم.

طاهری ابراز کرد: حوزه علوم میان‌رشته‌ای از سال 1395 با 19 دانشجو و با حداقل امکانات و تجربه تشکیل شد، ولی امروز با عنایات حضرت معصومه(س) و تلاش‌ها و همکاری اساتید این حوزه، سرفصل‌های مدونی برای این حوزه تأمین شد و امروز به جایی رسیده‌ایم که هر سال حدود 120 دانشجو جدید داریم و از حضور اساتید کشوری بهره می‌بریم.

وی در پایان یادآور شد: حوزه علوم میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی قم، مدام در حال نوآوری و به‌روزرسانی مباحث و سرفصل‌های خود است و امروز به یک نظام درسی مدون بسیار مؤثر دست یافته‌ایم که به جرئت می‌توان گفت که به زودی برخی از این دروس به عنوان دروس اصلی معارف دانشگاه‌های کشور قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha