رسالت وزارت ارشاد سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی است
کد خبر: 4038544
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
برگزاری جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات در فضای مجازی

رسالت وزارت ارشاد سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی است

جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات (کودک- نوجوان- خانواده) در فضای مجازی با حضور رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار و بر ضرورت تدوین نظام رده‌بندی محتوای کودک و نوجوان و همین‌طور رسالت وزارت فرهنگ در ایمن‌سازی فضای مجازی تأکید شد.

جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات در فضای مجازی

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، در جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات (کودک- نوجوان- خانواده) در فضای مجازی که نمایندگانی از وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موسسه فرهنگی تبیان، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و سازمان سینمایی حضور داشتند، اسناد بالادستی حوزه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغی از سوی مرکز ملی فضای مجازی، باهدف بررسی راهکار‌های عملیاتی و بررسی تجارب گذشته دستگاه‌ها درباره تدوین نظامات رده‌بندی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای تهیه این سند در مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته است، اظهار کرد: این سند تا رسیدن به یک برنامه ملی اجرایی، گام مهمی در پیش دارد.

‏وی در بیان اهمیت این سند تصریح کرد: نظام رده‌بندی محتوای فضای مجازی از اولویت‌های فضای مجازی کشور و یکی از اولویت‌های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همه باید برای تدوین آن همراهی کنیم.

حجت‌الاسلام ملامیرزایی هدف از تنظیم این سند را وظایف و تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ذیل سیاست‌های حوزه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عنوان و با اشاره به دعوت از نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در این کارگروه اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ بهتر دیدیم تا با همگرایی سازمان‌های مختلف و شنیدن و بررسی همه نظرات این مهم را به انجام برسانیم.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: ضرورت دارد تا نظام رده‌بندی در کل چرخه تولید و عرضه محتوا برای کودک و نوجوان در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام ملامیرزایی تصریح کرد: بهتر است تنظیم این سند را به چشم یک نهضت تولید و عرضه محتوا برای کودک و نوجوان ببینیم.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بابیان اینکه باید شرایط امنیت، آرامش، رشد فکری و بالندگی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در فضای مجازی را فراهم کنیم ادامه داد: اساساً همه کشور‌های دنیا نسبت به حفاظت از کودکان و خانواده‌ها تلاش می‌کنند و در این راستا قوانین دقیقی دارند.

حجت‌الاسلام ملامیرزایی تصریح کرد: رسالت ما ترویج خیر و فراهم کردن زیست‌بوم سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی است و تصمیم‌گیری نهایی برای استفاده از محصولات و خدمات به تشخیص خود خانواده‌ها است.

یادآوری می‌شود که در حال حاضر تنها نظام رده‌بندی الزام‌آور در کشور متعلق به سازمان ملی بازی‌های رایانه‌ای است که صرفاً بازی‌های رایانه‌ای را در نظر گرفته است. برخی دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی و شرکت‌های خصوصی در کشور به‌عنوان تکالیف بخشی و یا کسب‌وکار، تجاربی در این زمینه داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha