درخشش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در رویداد ملی فهما
کد خبر: 4037619
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

درخشش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با همت و کوشش خود توانستند در رویداد ملی فهما صاحب هشت رتبه برتر کشوری شوند.

درخشش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در رویداد ملی فهما

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های مساجد کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره روند فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و رویداد فهما گفت: فلسفه شکل‌گیری کانون‌های مساجد احیای کارکردهای مختلف مساجد است و مخاطب ما نیز گروه سنی کودک نوجوان با رویکرد جذب قشر خاکستری است.

وی بیان کرد: با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در جهان امروز، شاهد تغییر ذائقه‌ها و گرایش افراد به سمت و سوی فضای مجازی شده است از طرف دیگر برای ارتباط‌گیری و رفع صحیح نیاز نسل جوان باید از طریق شناخت ذائقه‌ آن‌ها دست به فعالیت زد. بر همین اساس در چند سال اخیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فعالیت‌های محتوایی خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به فرایند فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: بر اساس طرح فهما(فرهنگ هنر مساجد ایران) تمامی کانون‌های فرهنگی مسجد باید پس از انجام فعالیت‌های خود در فضای مسجد و کانون، فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی ادامه داد: به ازای ثبت هر فعالیت در سامانه، امتیاز به کانون داده می‌شود و درمجموع در یک تاریخ مشخص، مجموع امتیاز کانون‌ها محاسبه و اعتبار لازم به حساب آن‌ها واریز می‌شود و درواقع شاهد یک رقابت سالم و انگیزشی میان کانون‌ها هستیم که موجب پویاتر شدن کانون و مسجد می‌شود.

حجت‌الاسلام گرجی با اشاره به کسب هشت رتبه کشوری توسط کانون‌های فرهنگی استان کرمان در فهمای سال‌جاری، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر(عج) روستای قاسم‌آباد رفسنجان در رواق ترنج، کانون فرهنگی هنری فاطمه‌المرضیه(س) روستای برج معاذ شهرستان فهرج در رواق کارآفرینی، کانون‌های فرهنگی هنری شهید محمد حسین‌زاده‌جعفری شهرستان انار در رواق‌نور، کانون فرهنگی هنری الجواد(ع) کرمان در رواق دانش به عنوان شایسته تقدیر در کشور انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) مسجد الزهرا(س) رفسنجان به عنوان «شایسته تقدیر ویژه» در رواق کتاب انتخاب شدند، افزود: همچنین کانون فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) مسجد جامع روستای رحیم‌آباد کرمان به عنوان شایسته تقدیر در رواق کتاب شناخته شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که شهرستان فهرج در رویداد فهما خوش درخشید، بیان کرد: کانون فرهنگی هنری فاطمه المرضیه شهرستان فهرج در بخش رابط برتر کانون به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و همچنین این شهرستان به عنوان شهرستان شایسته تقدیر ویژه نیز انتخاب شد.

وی ضمن تقدیر از همه کانون‌های فرهنگی هنری استان به جهت تلاش در رویداد فهمای ۱۴۰۰، عنوان کرد: در سال پیش رو نیز انتظار می‌رود کانون‌ها بیش از پیش در این رویداد مشارکت کنند تا هرچه بیشتر شاهد پویاتر شدن مساجد و کانون‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha